Öppna kategorin

Älghund

9 inlägg 4044 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Älghund

Tall  
#107665 Har en jämte som är 2 år 8 månader som släpper älgarna för fort,driver i ca 10 minuter och kommer sedan tillbaka.hon får dem aldrig att stå.Vad gör man åt detta??



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Älghund

Tall  
#107686 Förra helgen skadesköt vi en kalv den ställde hon i 6 timmar,men i helgen så drev hon ko med kalv och då var det samma visa igen.Finns det nåt hopp???

   TS
Avatar Fallback

Re: Älghund

Valmet830.3  
#107712 Två år är ingen ålder på en spets, många av dom är inte mentalt mogna förrän i 4-5års åldern så har inte för bråttom. Och glöm inte att övning ger färdighet.

Användarvisningsbild

Re: Älghund

Torparn79  
#107726
Valmet830.3 skrev:Två år är ingen ålder på en spets, många av dom är inte mentalt mogna förrän i 4-5års åldern så har inte för bråttom. Och glöm inte att övning ger färdighet.

inte för att det har med älghund att göra men vi har en Norsk Buhund som börjar bli mentalt mogen nu, han är 8 år..
så spetsar är underliga varelser..

Användarvisningsbild

Re: Älghund

Kse  
#107742 Jämtarna kan ju vara lite sena men vänta inte för länge, livet är för kort för att ha dåliga hundar

Avatar Fallback

Re: Älghund

hawk  
#107795 Vi som jagar utan hund brukar ironiskt säga till varandra "det viktiga är att man har en bra hund" just för att det är vad 99.99 % av alla säger efter att de har fått svar på frågan: "Hur går det med jakten".

:lol:

Avatar Fallback

Re: Älghund

zeetorg  
#107799 Det är väl bara att försöka vara ute så ofta som det bara går. Det där brukar ofta bli bättre med åren och med ökad erfarenhet.

Blir hunden ifrånkutad kan det ju faktiskt vara bra om den släpper. Då kan man ju välja själv om man vill fortsätta igen eller avbryta. Hellre det än att få gångstånd och ståndskall hela dagen en par jaktlag bort... Men jag förstår ju förståss om du tycker att 10 minuter är i minsta laget... :???:

Själv har jag en jämthund som är 10år och han kan fortfarande uppföra sig lite valpigt i bland. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Älghund

Kse  
#118993 Fick tyvärr avliva min hund förra veckan pga njursvikt.
Nån som har gråhundsvalpar på g till sommaren men någorlunda linjer?

R.I.P Lemmy

Användarvisningsbild

Re: Älghund

totte  
#119107 Tråkigt, alltid lika sorgligt när man måste ta bort dom :sad: . Hoppas du får tag på en fin valp!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).