Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680034 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109108 De två sista historierna har jag en kombi variant av, från då man var ung och dum.
Jag jobbade på en verkstad där griniga gammelgubben alltid sov middag.
När han vaknade drog han alltid med bägge händer över ansiktet och över flinten-
Varpå vi placerade två fettklickar i ansikte på kapten le-ben.
Han gick hela eftermiddagen insmord i nyllet, ingen sa något.
MEN dagen efter f.n vad skäll vi fick.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Skogshuggarninorr35  
#109113 Ja en del jävelskap har man ju hunnit med.
När jag gick på svets-skolan så kopplade jag min fjärrkontroll till min klasskamrats svets medans han satt och övade inför licensprovet.
Ni skulle ha sett och HÖRT hur jäkla konstigt han tyckte det va när pinnen ena stunden antingen nästan fastnade i plåten och i nästa stund brände hål i den :mrgreen:
Sen fick han se att det var en extra kabel som gick in i mitt svetsbås.... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#109117 Det där var väl inga fadäser. Famag du får fixa en egen tråd med sattyg. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#109153 Fixade till tändningen på min gamla SAAB 900 nån gång på 90-talet. Efter att ha bytt brytare och grundinställt så skulle den startas för att fininställa med stroboskoplampan. Inte f-n startade den, av med fördelarlocket och putsa mellan brytarna. På igen, ingen start, hade t o m loss brytarna igen och kollade, och kollade alla kablar mm. Ingen start. Förrän jag kom på att det nog går bättre om man sätter fördelarrotorn på plats.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Nicke Nyfiken  
#109165 Gubben hade lovat en bonde han hyrde jakten av att han skulle planta ett hygge, svärsonen erbjöd sig att ta det istället, svärfadern var lite skeptisk då svärsonen inte alltid är att lita på, men lät det gå, visade svärsonen hygget och 4000 plantor skulle sättas, efter några timmar så kom svärsonen hem och sa att det var färdigt, svärfadern vägrade att tro det var färdigt så han åkte och kollade upp planteringen, det såg jättebra ut.
Ett par månader senare så ringde bonden och var skitarg alla plantor var röda, svärfadern åkte ut och kollade på hygget, ryckte en planta för att kolla roten, visade sig att svärsonen huggt alla plantor strax över roten och tryckt ner dem i backen.

Ha koll på era svärsöner.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Tosca  
#109174
Nicke Nyfiken skrev:Ha koll på era svärsöner.


Påminner om sagan om pojken som skulle plantera bönor på en åker och stoppade ner flera bönor i varje hål för att bli färdig.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109192
Tosca skrev:
Nicke Nyfiken skrev:Ha koll på era svärsöner.


Påminner om sagan om pojken som skulle plantera bönor på en åker och stoppade ner flera bönor i varje hål för att bli färdig.


Det påminner i din tur om reklamutdelare som trycker lådorna full i reklam för att snabbare bli klar.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Robertberg  
#109229
D Brown skrev:Det påminner i din tur om reklamutdelare som trycker lådorna full i reklam för att snabbare bli klar.


Irrationellt, en kompis slängde all reklam i skogen.
För att sedan bli utskälld av en tant..

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Kjell S  
#117832 Fadäs som beror på svenska standard utryck..
Skulle fälla en ek som stod lite tätt och precis som den börja komma ropar polarn - Se Upp!
å det gjorde jag till följd av en torrgren under ögat - visiret räckte inte riktigt till.
Så nu jobbar jag helst ensam...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mickael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117850 Påminner om en kompis som jobbade i stormfällning i Tyskland. Två träd på hygget var kvar och han skulle fälla båda men fällde fast den ena i den andra. Då kom han på den briljanta idén att fälla det andra trädet också. Så närväl de båda börja falla så fick han en ordentlig bange i huvudet. Hjälmen sprack och blodet forsade. Som tur satt bror hans i en skördare inte långt ifrån och hittade honom snabbt där han låg medvetslös.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Kjell S  
#117852 Då är det bättre att göra fällhugg i bägge o ta dem samtidigt...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#117856
Mickael skrev:Påminner om en kompis som jobbade i stormfällning i Tyskland. Två träd på hygget var kvar och han skulle fälla båda men fällde fast den ena i den andra. Då kom han på den briljanta idén att fälla det andra trädet också. Så närväl de båda börja falla så fick han en ordentlig bange i huvudet. Hjälmen sprack och blodet forsade. Som tur satt bror hans i en skördare inte långt ifrån och hittade honom snabbt där han låg medvetslös.


Helproffsigt jobb att fälla fast när man har två träd kvar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mickael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117857 Ja, att man lyckas är ju nästan en bedrift.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

dexter  
#117867 med tanke på rubriken på denna tråd så tänkte ja det "dagen efter" eller snarare timman senare. hela börja med en ren helvetes dag på jobbet, och de sluta inte förrens ja kom hem 1 dag efter. de hade strula konstant hela dagen, klockan gick och det blev bara mörkare å mörkare. å äntligen va jag klar på jobbet och trött som en jävel efter ett pass på 13h. första tanken va "nu jävlar ska ja hem, pussa på tanten och ta en öl och sova på soffan". med den tanken så gasa ja på lite väl på grusvägen och fick sladd och rätt in i en stenmur 10m in i bushen. efter de så blev det blåljus till falusjukhus. hade jag vart singel vid den smällen hade de vart värt de hela! när ambulansen kom så va de en skiit snygg skörteska som hoppa ur bilen hehe. men eftersom ja va å är upptagen så fick ja rejält me stryck av frugan när ja kom hem hehe kan ju inte klandra henne! brukar alltid ringa när ja är på väg hem och den kvällen hann ja helt enkelt inte. bilen låg inne i skogen me mig i och ambulansen på väg..

så nu 2 år senare, va har man lärt sig? gasa inte på grusvägar som inte är bredare än en kingcab. och stressa inte!

och båda dom felen gjorde ja samtidigt.. ..hur dum får man bli?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#117898
Mickael skrev:Ja, att man lyckas är ju nästan en bedrift.


Gäller att sikta noga :mrgreen:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).