Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

40 inlägg 19868 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

amcore  
#117109 ser mycket bra ut :grin:

har du 2 farts pumpen?
tycker nästan att motorn storknar när man slår på den.. ibland orkar den inte alls driva :???:
men det kanske är inkörning på sånt där?

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#117111 Nej jag har enkel pumpen, blir den för svag på högfarten menar du?

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117113
maskinbärgning skrev:
Seabass skrev:Jag hade ju inbyte så jag tycker jag fick ett bra pris, funderade på att köpa din men det var så liten skillnad så jag köpte hellre en ny.
dock kommer jag att köpa till en flak insats förr eller senare, samt 5års garanti är ju skönt att ha.


Själv har jag shoppat lite oxå.
En ny alstor & en oxtrac.....


Får man fråga vad en oxtrac gör som inte går med andra maskiner?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

amcore  
#117114 ne inte svag direkt.. den blir starkare och snabbare.. men motorn till hydraulpaketet vill "storkna" när man slår igång den extra pumpen, har även hänt att motorn dör.. :???:

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#117119 Ok, får se om jag kanske uppgraderar så jag kan få starkare drivning, måste prova den jag har lite mer för att se om det verkligen behövs.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

henrik_1  
#117522
Seabass skrev:Nej jag har enkel pumpen, blir den för svag på högfarten menar du?


Finns det två hastigheter på drivningen?

Kör avesta men de finns bara en hastighet, går lite segt när man har långt till den vettiga skogsvägen.

Jag har precis börjat köra med min avesta 3.4 och är väldigt nöjd. Man kan ju lasta mkt mer än vad man kunde på vinschakärran. Det är bara driften som kunde varit bättre. Ibland orkar den den inte med fullt lass, efter lasträckets höjd. då får man hjälpa till med fyrhjulingen, är det normalt, ni som är mer erfarna på dessa vagnar?

Vinschen är också lite dum, men vet inte om de är så med alla hydraliska vinschar. Så fort man släpper knappen så släpper linan, ganska irriterande när man hakar upp sig i något. Vinschen som jag har på den gamla vagnen höll sig spänd så man kunde dra i linan o få loss biten.

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#117942 .....
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118029 Själv har jag shoppat lite oxå.
En ny alstor & en oxtrac.....[/quote]

Får man fråga vad en oxtrac gör som inte går med andra maskiner?

/Nisse[/quote]
Man tex bärgar skördare & skotare som kört fast i skogen.[/quote]

Om man ber snällt skulle man kunna få se en film när det bärgas? ^:)^

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#118068 .........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118089 Skulle behöva en sån som dig i min skog idag och dra loss min traktor som sitter för jävligt fast i ett surhål.....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).