Skogsvagn (Huggarvagnar)

Parker ventilpaket

23 inlägg 18559 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Parker ventilpaket

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114285 Drivmotorerna vill ha ett visst flöde vid en viss hastighet och de klaras lättast av pump med fast deplacement
Ett ls system håller alltid samma tryck men flödet varierar med uttaget.
På en hydrostatiskt driven skotare styr du utvinklingen elektroniskt på pumpen för att styra hastigheten i förhållande till varvtalet på pumpen

FTG
Avatar Fallback

Re: Parker ventilpaket

ulfgustav  
#114319 Då du trots allt har hydraulkapacitet som överskrider Mohedas rekommendationer och är missnöjd med hastigheten så kanske det är så att du starkt bör överväga ett annat alternativ, helt enkelt byta bort ditt nuvarande ekipage mot en, mellanstor skotare, då får du högre kran hastighet samt en maskin som i övrigt har högre kapacitet och bättre terrängframkomlighet

Användarvisningsbild

Re: Parker ventilpaket

stefankarl  
#116191
gnisten83 skrev:En hake med konstantryckssystem är att de inte lirar ihop med vagnsdriften



Det skall fungera om man sätter en strypning på slangen till vagnsdriften.
Då känner systemet av att man tar en funktion.

   TS
Avatar Fallback

Re: Parker ventilpaket

Mariaskogsrået  
#116196 Vårt paket har kommit nu men de har inte fått igång det ännu, de bad oss lugna oss några dagar, o visst när man har väntat sedan somras kan man ju vänta lite till 😡

Avatar Fallback

Re: Parker ventilpaket

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116206 Att man tar en funktion funkar säkert men hur blir det med rätt flöde i förhållande till hastigheten?

Användarvisningsbild

Re: Parker ventilpaket

stefankarl  
#116355
gnisten83 skrev:Att man tar en funktion funkar säkert men hur blir det med rätt flöde i förhållande till hastigheten?


Man kan sätta dit en strypning som man kan styra med en steglös(typ potensionmeter) elektrisk stälbar ventil.
Eller så får man prova sig fram med en manuel stälbar strypning så man får rätt motstånd vid den hastighet som man vill ha. Flödet bestämmer sliden i ventilpaketet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Parker ventilpaket

Mariaskogsrået  
#118594 Vet inte om Jörgen ringer dig men vi har fått den nu!!! Någongång hade en slid till en skördare felaktigt satts på så när de nu bytt den till den som är avsedd för vagnen så funkar den TOTALT utan problem!!!! Hoppas din med kommer att lösa sig!

Användarvisningsbild

Re: Parker ventilpaket

stefankarl  
#118675
Mariaskogsrået skrev:Vet inte om Jörgen ringer dig men vi har fått den nu!!! Någongång hade en slid till en skördare felaktigt satts på så när de nu bytt den till den som är avsedd för vagnen så funkar den TOTALT utan problem!!!! Hoppas din med kommer att lösa sig!


Hej.
Jag pratade med Henrik olen på lantmännen i karlskrona , han berättade det för mig.

Jag har fått reda på att Ftg/moheda bygger ett LS system med ett flöde på 150-160 liter.
Ska se om jag kan få det till min vagn.

Mvh
Stefan

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).