Traktorer och processorer

Valmet 6100 kontra övriga 6000 serien

33 inlägg 28554 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 6100 kontra övriga 6000 serien

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116179 Klart de måste va stolsfjädring, som du ser är den pelaren kort och sen har stolen stälts på maxhöjd(lyfta i 3 steg och sen tillbaka i grundläge)
Jag utgick istället från att stolshöjden var minhöjd och sedan en högre pelare, ger mera plats för vaderna o hälen

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valmet 6100 kontra övriga 6000 serien

molnia  
#116240 Tack gnisten 83 för det, jag visste faktiskt inte om att stolshöjden ställdes in i 3 steg. Jag hade bara sett vanlig stolspall, den höga pelaren med stum stol, och den jag sist gjorde ett inlägg om. Men det måste vara perfekt som du säger att sänka stolen till botten och ha en ca10 cm högre pelare än den jag hade bild på för det såg lite snålt ut för vaderna.

Avatar Fallback

Re: Valmet 6100 kontra övriga 6000 serien

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116359 Jag svetsade ihop en egen så jag justerade ihop höjderna så de passade mej, att tänka på är var vridpunkten hamnar i stolen, kan göra stor skillnad på utrymmet för ben och hur de funkar med spakar o ratt.
Jag är 196 så jag behövde varje cm :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).