Motorsåg och handhållet

Husqvarna kopia .....

94 inlägg 44531 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna kopia .....

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115588
lugnberg skrev:kopian av 365an vart kan man köpa den ? vad ligger den på för pris ungefär ?:P


Du kan väll inte mena att du VILL ha en kineskopia?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

viktor meck  
#115601 han kanske ska jämföra den med den riktiga hva

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kopia .....

Nonkan  
#115616 Spelar ingen roll. För varje kopia som säljs så tjänar piraterna på sin kopiering, och därmed fortsätter de. Att köpa en kopia för att jämföra eller för att det är billigt är riktigt dumt, eftersom man då sponsrar en kriminell industri. Eller, det är dumt oavsett skäl egentligen :/

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kopia .....

lugnberg  
#115626 jag har inte sagt att jag ska köpa nån , var bara lite nyfiken vart man kan köpa och även vad dom kostar .

//Daniel

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

totte  
#115634 Vanligen via skumma annonser på Blocket. Kostar vadsomhelst från runt en tusenlapp sådär upp till ganska många tusen. I senare fall är det vanligen nån som köpt för att sedan lura på skiten på köpsugna fårskallar.

Håller med Nonkan, köp aldrig gojan, framför allt inte om den är bedrägligt märkt. Sågarna är ofta rent farliga (om dom startar).

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

viktor meck  
#115668 ett tag så fick jula in massor av skurna sågar av märket mecc, det visade sig att den skulle gå på 4rocentig olja och inte på 2%, och då undrar man. hur många har inte läst instruktionsboken då? :lol:. så nu finns den en skylt: obs1 sågen mecc ska ha 4% olja i bensinen. och dom sågarna är inte särskilt bra. ibland säljs dom för 795kr och redan då borde man fatta att kvaliteten inte är den bästa.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115730 De bästa användningsområdet för billiga Mecc-sågar för 795 kr är väl som inbytessåg när Husqvarna/Jonsered (och ev. Stihl) kör med inbyteskampanjer. Alltså 1000 kr för din "gamla" fungerande såg vid köp av en ny såg... :P
/Niklas
Senast redigerad av Niking sön 23 jan 2011, 01:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115734
Niking skrev:De bästa användningsområdet för billiga Mecc-sågar för 795 kr är väl som inbytessåg när Husqvarna/Jonsered (och ev. Stihl) kör men inbyteskampanjer. Alltså 1000 kr för din "gamla" fungerande såg vid köp av en ny såg... :P
/Niklas


:D Bra tips, skall jag komma ihåg... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

totte  
#115745 Påhittigt, vad glada dom skall bli när dom får en ny fin inbytessåg :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kopia .....

Filip_björndahl  
#115772 om man tjänar ca200kr på varje såg man köper så ökar man ju piratverksamheten ytligare en bit.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115792
Niking skrev:De bästa användningsområdet för billiga Mecc-sågar för 795 kr är väl som inbytessåg när Husqvarna/Jonsered (och ev. Stihl) kör med inbyteskampanjer. Alltså 1000 kr för din "gamla" fungerande såg vid köp av en ny såg... :P
/Niklas

Det är väl ett ganska idiotiskt sätt att öka försäljningen av massa billigt skräp. Bättre att förhandla med handlaren och be att få rabatten direkt utan inbytessåg.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115884
th skrev:
Niking skrev:De bästa användningsområdet för billiga Mecc-sågar för 795 kr är väl som inbytessåg när Husqvarna/Jonsered (och ev. Stihl) kör med inbyteskampanjer. Alltså 1000 kr för din "gamla" fungerande såg vid köp av en ny såg... :P
/Niklas

Det är väl ett ganska idiotiskt sätt att öka försäljningen av massa billigt skräp. Bättre att förhandla med handlaren och be att få rabatten direkt utan inbytessåg.


Så kan man ju också se det.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115885
Filip_björndahl skrev:om man tjänar ca200kr på varje såg man köper så ökar man ju piratverksamheten ytligare en bit.


Meecs motorsågar är väl inte direkt pirat utan bara skräpsågar i största allmänhet?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kopia .....

totte  
#115897 Sant, Meec är vad jag förstått Julas eget varumärke för taskiga apparater från fjärran östern. Mest skit, men i alla fall inget bedrägeri, kostar ungefär vad dom är värda, dvs väldigt lite.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kopia .....

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115914
totte skrev:Sant, Meec är vad jag förstått Julas eget varumärke för taskiga apparater från fjärran östern. Mest skit, men i alla fall inget bedrägeri, kostar ungefär vad dom är värda, dvs väldigt lite.


ja men tillverkningen av dessa skadar miljön lika mycket som piraterna och hotar svensk ekonomi som jag ser det. Köp begagnat istället. Själv försöker jag undvika kinesprylar så långt det går.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).