Socialt (mer om oss)

detta med jakt!

47 inlägg 15265 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114929
Nolltax AB skrev:Lite lustigt är det dock.....
Skogsägaren klagar på älgen. För högt tryck på skogen.
Rådjuren orsakar oacceptabelt mången skada i trafiken.
Bävern för talrik är.
Vildsvinet ska vi inte ens nämna.....
Å mårdhunden sprider sig....

Med dubbelt så stor vargstam torde väl en del bekymmer lösas enkelt?
Å lite fler rävar.....

Personligen tror jag Ni ej gillar konkurransen gör. -Bytet är mitt.

Å panga på 20 varg, hur många gillar det köttet?
Frugan torde knappeliga svepa in sig i pälsen med tanke på alla veganister med blodballong i hand....



Men med varg i skogen så jagar färre! å vill inte släppa sina hundar!... Det är väl mer miljövänligt att äta kött från skogen än nått som producerats fram... Så nog tror ja alla jägare hellre skjuter sej en älg än en varg... Å därför jagas vargen, för att vi ska få vårat kött...

Elmia
Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#114934 Nu blev jag konfys......
Hellre skjuta älg så jag skjuter en varg, vilket jag gör för att slippa käka biffkött vilket är mindre miljövänligt än att släppa lös hunden. Eller var det tvärtom? Eller ökar älgstammen om färre jagar?

Den lilla detaljen roar mig stundom.
Älgstammen. Den har i Svearike varit har ett tag.
Vargen likaså.
Vargen borta nästintill var för hundra år sedan.
Älgen likaså. Svenne jagade hej å vilt.
Mammuten utdöd är. Människan eller vargen?

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114939 man kan ju undra varför våra förfäder "höll efter" vargarna så bra?...

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#114940 Skinnen värmde gott...?

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114944 Som sagt ett hett ämne detta ?

och kan nån "politiker" i sverige eller i EU säga vad vi ska göra här ?? Nej nej ! ... sägs att detta "var sista vargjakten" .. enligt "skvallerblaskorna /kontorsfolket / även radiomedia " ;)

nej nej , och åter nej ! ...vargjakten kommer att forsätta nästa år om jag får min vilja igenom !

och min slutsats ! grundar sig på att jag vet att det finns problem med varg ...

och jag tror inte att det är någon brist heller .. då jag sett varg ..

och som "uvskogen " t.e.x säger så bör man förutom denna regelrätta jakt som nu bedrivs nog tänka om .. och kanske ge snabba beslut , t.e.x om en varg avviker från sitt normala beteende och kommer för nära t.e.x gårdar med hästar och får ...eller kanske t.o.m ett dagis ?

OCH !! detta är något som bör betänkas av de som "matar den biologiska mångfalden" i tätorterna och ska vara "så duktiga" ? ..fåglar tas av era katter ? ..hur j-vla snyggt är det ? .(och sen pussa den kissen i soffan framför tv.n är äckligt enligt mig ) sedan försvinner katten ? .. 100 annonser på blocket TYP ?? .. räven har tagit den , och räven som säkert blir matad på flera ställen springer in och ut ur sitt "habitat" och lämnar massvis med signaler till övriga rovdjur . att hmm! här finns mat ? ..

och därmed har vi en klar signal till övriga medlemmar som står högre i "näringskedjan" att här fnns föda ...

och jag tycker , att det sorgligt att vissa t.e.x. fårägare blivit så drabbade .. och jag tror f-n inte folket i media fattar riktigt vad detta med vargjakt handlar om :D

   TS
Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#114946 Stundom får jag bryt.
Berättar en anekdot som är outstanding åsså ridå....

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114948 Det fanns antagligen fler anledningar till att vargen hölls efter förr... kreatur, konkurans om viltet mm... Skinnen va säkert varma... men som en äldre bekant sa en gång... Skulle Min far se vad som händer nu så skulle han vända sej i graven...han sa även: Ni ska veta att det tog hundra år att bli av me vargen å nu vill dom ha till baka dom...

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114951 som sagt ! .. jag är inte blödig av mig , och skulle nog kunna slå ihjäl det mesta vilt som inte dött och plågas av en polis som är flera timmar bort och som springer upp på vägen och blivit trafikskadat ... och så är det! :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115229
nutte skrev:Det fanns antagligen fler anledningar till att vargen hölls efter förr... kreatur, konkurans om viltet mm... Skinnen va säkert varma... men som en äldre bekant sa en gång... Skulle Min far se vad som händer nu så skulle han vända sej i graven...han sa även: Ni ska veta att det tog hundra år att bli av me vargen å nu vill dom ha till baka dom...
jovisst ! det ligger nog en hel det i det din far säger ,, ;)

Nolltax AB skrev:Stundom får jag bryt.
Berättar en anekdot som är outstanding åsså ridå....


nu exakt ! vadå "ridå" ..exakt hur menar du "Nolltax AB"

och förövrigt tycks det mesta av årets vargjakt vara över om man ser till "mediadrevet" ..som varit ... och visst är detta underbart , att vargjakten har 1000% högre mediaintresse /naturmuppsintresse än björnjakten

kanske är det så att björnen skrämmer bort t.o.m "aktivisterna" jag tycker att denna fråga även fortsättningsvis ska handläggas av myndigheterna MEN ALLTID i första hand på jägarnas inventeringar lokalt .. så är det , och jag är ingen jägare , men jag gillar alla jägare och det är folk som följer lagar och regler ...

   TS
Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#115260 Inkluderade en supermodell, fotsid vargpäls å spelet schack.
Less envar gång en välformulerad nånting bara rinner ut i ingenting.

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115268
Nolltax AB skrev:Inkluderade en supermodell, fotsid vargpäls å spelet schack.
Less envar gång en välformulerad nånting bara rinner ut i ingenting.



Jag vill inte gnälla, men ja FATTAR INGENTING... Äre nått kryptiskt meddelande som du inte vill att nån ska förstå eller hur tänker du NOLLTAX? Känns som att du ska "skriva som folk" så kanke folk fattar va du menar!
Poesi kanske det finns nått vettigare forum att kladda ner sånt du skriver???

Användarvisningsbild

Re: detta med jakt!

totte  
#115389 Bara att acceptera att vår vän Nolltax inte skriver som någon annan, han har sina egna associationsbanor och ett eget sätt att behandla språket, ofta mycket kreativt. Ibland träfar det fenomenalt och när språket vill sig kan det bli lysande. Ibland blir det inte så begripligt. Bara att läsa och njuta!

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#115424 Otroligt!
Error blev det då.
Skrev nytt å Error igen!
Kopierade, få se om det funkar....

Man skrev å skrev å error av det blev.
Lätt få bryt.
Jobbade med en madam på Arlanda, terminal fem.
Jag är emot jakt.
Hon bar vintertid en fotsid vargpäls på jobbet.
Vi jobbade med biluthyrning.
P-hus utanför terminal fem, tunnel åsså rulltrappa upp i terminal.
En tio-poängare iklädd vargpäls glider upp på rulltrappa i flyg-terminal.
Alla gubbar tappar hakan å alla respektive svingar handväska.
Och hon var verkligen en tiopoängare.....
Stundom jakt ger trevliga resultat....

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#115425 Häpp, det fastnade.....

Avatar Fallback

Re: detta med jakt!

Nolltax AB  
#115426 Fast inte nedersta raden ser jag nu. Suck... Jag ger upp....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).