De knaprar även på granskott, men det är sällan de tar ett helt bestånd vad jag vet.
Mangan skrev:Så problemet med för många rådjur löses genom att mata dem så fler överlever? De verkar lite.. bakvänt.
Mangan skrev:att jag inte ser poängen med att stödutfordra vilt över huvud taget, så länge stammen klarar sig bra på egen hand. Att vilda djur svälter ihjäl på vintern är faktiskkt inget onormalt, och om stammen är för stor så...?
Uvskogen skrev:Mangan skrev:att jag inte ser poängen med att stödutfordra vilt över huvud taget, så länge stammen klarar sig bra på egen hand. Att vilda djur svälter ihjäl på vintern är faktiskkt inget onormalt, och om stammen är för stor så...?
Har skog, gillar djur i allmänhet, är en erkänt varm personlighet, äger skog . Håller med "Mangan" i detta, vi ska inte hålla på och greja för mycket med naturen.
Mangan skrev:Kanske dags att mata mössen jag har på vinden?
djurvän skrev:Oj, du tror inte de bryr sig om om de dör av svält eller fryser ihjäl.... Vad hemskt det låter... Alla levande varelser har lika stor rätt att leva-varför skulle de/vi annars ha kommit till? Vi hjälper ju våra medmänniskor(ja, definitivt inte så bra som det behövs men...)så det är väl självklart att hjälpa våra djur!