Skotare

Ford Teg 5000

5 inlägg 7919 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ford Teg 5000

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11465 Hej!

Ringde en från grannbyn och undrade om jag var intresserad av att köpa en teg 5000, vet inte så mycket om maskinen men det verkar som att den saknar drivning på vagen, stämmer det??

Övrigt så har den en tak monterad kran som endas verkar vara 4.6meter.

Varför att jag har intresse av denna maskinen är för att priset verkar bli ett par tusen lappar, den tidigare ägaren har vid ett tillfälle gett bort maskinen till en som aldrig hämtat den.

Är den vär att köpa?

Se denna länken för information om skotaren klicka på Ford Teg 5000

http://www.elmia.se/wood/classic/listCl ... PageId=136



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11475 En bekant har en John Deer TEG(ovanlig) som han repat. Rätt kul maskin som säkert är nog så bra som en gammal skotare.

/Nisse

Avatar Fallback
Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11493 Var och kollade på traktorn idag, den har stått i 10-15 år, ägaren visste inte.

Dom begär 7000:- den ska startas och provköras i veckan, är det så att den funkar och inte känns risig så blir det nog affär.

Är det nån som ahr erfarenhet av dessa "första" tegare

http://www.elmia.se/wood/classic/pdf/Fo ... re1970.pdf

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Teg 5000

fordson  
#680598 Detta är ju en gammal tråd men svarar ändå...
Hittade denna broschyr i en gammal skogstraktor som jag håller på att sätta igång... kanske intressant för någon att läsa...
Ford Teg 5000. 1965 som går bra...

Avatar Fallback

Re: Ford Teg 5000

fordson  
#683606
1606939570_5be1f2af-2c36-4169-afbb-9699c376cdee.jpeg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).