Skördare

Aggregatspel Rottne EGS400

8 inlägg 3198 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Aggregatspel Rottne EGS400

bodaedet  
#114642 Ifredags em fick aggregatet spel på min rottne 2004. I stort sett alla funktioner försökte gå utom kvist knivarna tror jag. Resetade jag så försökte det tilta upp aggregatet men det sjönk igen, matarvalsarna gick ihop/isär, tiltade upp/ner, kedjan gick på fullrus/sakta. Slog igen allt och bröt huvudströmmen. Sen funkade allt igen. Ringde min mentor blixxxt men han hade inte varit ute för detta fel, tack för all hjälp föresten du är guld värd för en nybörjare :-bd .
Är det nån annan här som har varit ute för detta fenomen?
Maskinen gick klockrent resten av dagen, men är lite skeptisk mot fel som lagar sig själv, de har en förmåga att komma tillbaka.



   TS
Avatar Fallback

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

blixxxt  
#114719 Inga problem kompis B-)
Känns ändå som att det borde vara nåt överslag på vägen ut, eller i agregatet. :-?
Ska du byta jordflätan på måndag?

Användarvisningsbild

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

bodaedet  
#114743 Ja den ligger ju i ryggsäcken, och där gör den väl ingen större nytta. Tror även jag hittade läcket på kranen det verkar vara den stora returen som går ner till avstängnings ventilen, eller den lilla som går till tanken. byter bägge det vore väl f-n om jag inte skulle få kranen torr. Hörs

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114756 har varit ute för liknande på R5000 med 602B. Men där var det hjulmatningen som plötsligt fått för sig att mata fram / back okontrolerat. för att lite senare fungera riktigt igen.

Avatar Fallback

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114884 Kan vara aggregatskabeln. Hade ett liknande fel i höstas. Då var det agg.kabeln.

Användarvisningsbild

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

bodaedet  
#114906 Jäkligt att byta va. Inget man gör när det är -20 eller?

   TS
Avatar Fallback

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

blixxxt  
#114914 Helst inte :???: . Fetta kabeln ordentligt när du trär den genom alla slangar. Sen stifta alla kablar. Brrr

Användarvisningsbild

Re: Aggregatspel Rottne EGS400

bodaedet  
#115030 Får vänta tills det blir blid väder då isf kring -18 nånstans. :roll:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).