Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

24 inlägg 11699 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

Svingen  
#114208 Hondan har fått en del kritik i tester för att inte klara av krypkörning riktigt bra, det vill gärna bli lite ryckigt. Är själv nöjd med min Yamaha kodiak 450 som ju är lägre växlad än de större Grizzly maskinerna. Funkar bra vid krypkörning med lastad kärra och har med låst diff motorbroms på alla hjulen.

Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114210 själv har vi alltid haft yamaha, å alla dess modeller, 2 arbets fyrhjulingar, 1 quadracer,skotrar å ett antal crossar, å ingen har strulat Nånting faktiskt, så helst äre en kodiak ja vill ha... Men å andra sidan så kanske gräset är grönare på andra sidan;)... så ja kollar åt polaris, arctic cat, yamaha, suzuki, honda.... kravet ja har är egentligen att det inte är växlar på, utan variator... typ gasa, broms...

Jag ska kolla på den där arctic caten i falun om den är kvar...

Dom här "fritids depån" tror ja dom heter, som säljer polaris å även andra på blocket, är de åxå import maskiner? eller har nån några erfarenheter av dom?

   TS
Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114217 http://www.blocket.se/dalarna/Fyrhjulin ... m?ca=6&w=1

Hur är dom här? bombardier och can-am?

   TS
Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114218 http://www.blocket.se/dalarna/Sportsman ... m?ca=6&w=1

Va tror ni om denna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114219 Tycker det var precis i krypkörningen den excellerade. Ni måste nästan proköra för att fatta. Jag tycker det var grymt. Variatorer lever om lite också men dessa har bara 4 takts ljudet.

Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114942 Det blev Arctic cat 500 -08.... Fick hem den idag, å är super nöjd de lilla jag kört!;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

totte  
#114965 Grattis! Bilder, bilder och så några bilder också tack!

Avatar Fallback

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114974 Totte, du får hålla ögonen öppna under "vad du köpt" tråden så fixar ja det där bara ja tagit nått kort;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: vad för fyrhjuling mellan 50´-70´

totte  
#115127 Bra, bra :grin: !

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).