Traktorer och processorer

Traktorprocessor vs liten skördare

19 inlägg 15228 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor vs liten skördare

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112318 Om det ändå mäste vinschas så har du ju svaret där. Då är det en vinschmatad traktorprocessor som du ska ha.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor vs liten skördare

Bullarn  
#112347 Jo men det går ju å sätta vinsch på en skördare också :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor vs liten skördare

joswe  
#113658 Ska du ha en processor så låter hypro 755 som ett bra alternativ. Själv så har jag patu 30 stegmatare men nackdelen är att sitta och titta på slagen fram och tillbaks. Fördelen är att den är stark, det är aldrig några matarhjul som spinner mot stammen. Ska du köpa processor köp en med kran. Blir bara irriterad av och springa och snubbla fram och tillbaks med vajern, sen ska du in i traktorn igen (blöt blev du när du snubblade i riset) hissa upp maskinen köra fram 2 meter, släppa ner och så ut igen. Näpp, kran ska de va och man ska köra den innifrån hytten. Mycket handlar bara om att lägga upp fällningen rätt så går att ta det mesta med kranen direkt.

Avatar Fallback

Re: Traktorprocessor vs liten skördare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113708 Tittade på en som visade upp sig på Elmia med radiostyrning på traktorn,vete tusan om jag inte skulle satsa på det istället för kran.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).