Skördare

Problem dsp 4000

11 inlägg 4656 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111863 När jag kör med automatisk upparbetning, så vill datorn inte mata bakåt. Tex: om jag matar fram en massaved som stannar på 304 så backar han inte in i kap luckan utan säger slirning. Lampan matning back på sio-kortet tänds inte heller. De på rottne tror att det kan vara apt-datorn. Vad tror ni? Någon som haft liknande problem?

Ps. Har kollat servoramper, lagt in prislistan på nytt. manuell matning fungerar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111987 Testade en ny apt-dator idag dock ingen skillnad. 😡 Ska prova ett nytt sio-kort imorgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112938 Har bytt sio-kort nu. Allt fungerar som de ska för utom att det är svårt att hitta kap-fönstret. Har provat med min.-
strömmarna. NÅGRA TIPS NÅGON:

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

Tvåan  
#112958 Prova att sänka maxfarten på matningen lite. Är nog så att det är oftare den ställer till problem med att hitta kapfönstret.

Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

blixxxt  
#114310 Löst det?
Vad har du för kapfönster på massaveden?

Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114522 Har hämtat ett annat sio-kort som ska testas i helgen. De förra gick inte att få fason på. Verkade inte som det var riktigt friskt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

blixxxt  
#114548 Ok. Tillåter inte kapfönstret på massaved 4 cm övermål?
Kör jag 3m brukar jag ha minlängd, nominell längd o max längd 300 cm, men tillåta kap +- 10 cm.

Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114593 Jag kör med +- 2cm på massaveden.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

blixxxt  
#114612 Ok. Har du provat att tillåta ett större kapfönster? Blir det likadant ändå?
Har nåt svagt minne av att jag hade problem med timmersortimenten när jag kortade ner kapfönstret för mycket.
Men 4cm borde den ju klara :???:

Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114885 Bytt sio-kort idag och maskinen går kanon nu :smile: :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem dsp 4000

blixxxt  
#114916 Gött :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).