Traktorer och processorer

Fan också!

22 inlägg 10151 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fan också!

kelas  
#107275
keja01 skrev:På nya Deutz-traktorer kallas det Ecospeed den finessen att motorns maxvarvtal begränsas elektroniskt på högsta växeln så att det inte går att köra fortare än 40 km/h men motorns varvtal blir behagligare. Samma finess finns på fler märken men mest på de dyrare modellerna. Deutz har det som extrautrustningsalternativ även på den minsta modellen Agroplus.

På Valtras äldre lågvarvsmodeller 6750 och 8350 blir hastigheten 40 km/h vid 1800 rpm eftersom det är motorns normala maxvarvtal. Vid lätt belastning blir det 43 km/h och cirka 1950 rpm med maxgas på den Valtra 6750 jag har. Den har lite större hjul än standard.


Och lyfter man på den spärren på Deutzen så gör dom drygt 50km :mrgreen:

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Fan också!

Wisentdual  
#111363 På vår JD 7920 är det bara att knappa in en kod i datorn så går den 70 :grin: fast då går den varm i transmissionen efter ett tag :???:

Avatar Fallback

Re: Fan också!

sveje  
#111468 Varför inte skaffa lastbil om ni vill köra fortare? Verkar ju som att hastigheten är viktigast.

Användarvisningsbild

Re: Fan också!

Skogshuggarninorr35  
#111473
Wisentdual skrev:På vår JD 7920 är det bara att knappa in en kod i datorn så går den 70 :grin: fast då går den varm i transmissionen efter ett tag :???:


:mrgreen: :mrgreen: Var vad och hur??? :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fan också!

Wisentdual  
#111476 Kommer inte ihåg exakt så här i huvudet men ska kolla på traktorn nästa gång jag jobbar om jag kommer ihåg :-)

Användarvisningsbild

Re: Fan också!

Skogshuggarninorr35  
#111478
Wisentdual skrev:Kommer inte ihåg exakt så här i huvudet men ska kolla på traktorn nästa gång jag jobbar om jag kommer ihåg :-)


Intressant vi trailar våra maskiner med en 7920 och ibland är det ju längre sträckor.
Han gör ju 50 nu men 70 på en del vägar och med tom trailer så.
Är det bara att koda om den tillbaka igen?

Avatar Fallback

Re: Fan också!

Wisentdual  
#111496 Man kan ändra hur som helst, men som sagt, den går varm i transmissionen efter en stund! Fast man kan ju använda det till att varva ännu mindre vid 50.
Och givetvis kräver detta en autopowr-låda.
Just ja, det gällde nog bara dom första årsmodellerna om jag inte minns fel... JD spärrade möjligheten sen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).