Skördare

Skillnader mellan Skogsjans modeller

8 inlägg 4638 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skillnader mellan Skogsjans modeller

torpöbo  
#110800 Jag sitter o fundera på vad som skiljer mellan olika skogsjans modeller.

Har en 495 motsvarande pendelsarmslängd som en cat 570a ex dvs de långa pendelarmarna?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

skogsjan695xl  
#110875 487=550 163hk
495=570 225hk
695=580 225hk

Sen är hydrauliken något bättre på de gula och så är reservdelarna till de gula snudd på dubbelt så dyra som till gammal grön.

Avatar Fallback

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

torpöbo  
#110884 Sitter de långa pendelarmarna på 495:an och 695:an? är lite inne på att tillverka en 895:a för att röja beten med. Samma koncept som den maskin som gått i sälen har.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

skogsjan695xl  
#111006
torpöbo skrev:Sitter de långa pendelarmarna på 495:an och 695:an? är lite inne på att tillverka en 895:a för att röja beten med. Samma koncept som den maskin som gått i sälen har.


Kommer inte ihåg hur det är faktiskt, funderar lite på att det är långa armar bak på dom, inte säker på detta.
Han som byggt den 895an i sälen är medlem här.

Här är en tråd om den

viewtopic.php?f=10&t=4991&st=0&sk=t&sd=a&hilit=skogsjan

Avatar Fallback

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

torpöbo  
#111008 Jag har läst mycket om han och hämtat inzpiration. Var en skogsjan till salu på blocket för lite sen en 495 för 135 + moms om jag inte såg helt fel...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

skogsjan695xl  
#111024
torpöbo skrev:Jag har läst mycket om han och hämtat inzpiration. Var en skogsjan till salu på blocket för lite sen en 495 för 135 + moms om jag inte såg helt fel...


Ja precis, såg den jag också, den såg riktigt fin ut. hade jag haft pengarna hade jag köpt den direkt. den var förvisso i behöv av en översyn av agg om jag inte minns helt galet.

Avatar Fallback

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

torpöbo  
#111025 funderar lite på om detta är samma maskin?? http://www.blocket.se/kronoberg/A_Trakt ... ?ca=14&w=3

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skillnader mellan Skogsjans modeller

skogsjan695xl  
#111050 det är nog inte helt omöjligt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).