lör 11 dec 2010, 20:51#110004
Hej!
Om det finns kvar så sitter det på en plåt längst ner på bakgaveln på tranmissionshuset, ofta är plåten borta.
081116_01.jpg
Kan väl säga det att vad jag märkt hittills så har man föga nytta av modellnumret, verkar som det har varit en massa olika längder på remmarna och dom tabeller jag hittat stämmer inte ett något. Så det är nog att prova sig fram som gäller, tyvärr, om du inte har kvar dom gamla och kan mäta. Det är inre längden i tum som man skall mäta för att få rätt nr på rem.
Funkar fint med vilken vanlig kilrem som helst, A-profil skall det vara, var väl den vanligaste till fläktrem på personbil innan dom gick över till flerribbade flata remmar. Kevlar-remmarna är rätt överreklamerade, ett jäkla opris och en vanlig håller rätt bra.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)