Arbetskläder för skogen

Pfanner Protos Integral skyddshjälm

67 inlägg 66925 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109198 Tame fan den snyggaste hjälm jag har sett en sådan måste inhandlas så fort den kommer i marknaden .

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109209
valmet901 skrev:Den ser ju ut som en skidhjälm.

Är det lite smygreklam från din sida Sågmek. :wink:


Nepp jag hittade den på en tysk sida med tillbehör :P så vem vet den kanske inte ens kommer till sverige ....

Men hva & peltor behöver vakna upp lite tror jag, det har varit ganska dött med nya hjälmar på många år.... 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109223
sågmek skrev:
valmet901 skrev:Den ser ju ut som en skidhjälm.

Är det lite smygreklam från din sida Sågmek. :wink:


Nepp jag hittade den på en tysk sida med tillbehör :P så vem vet den kanske inte ens kommer till sverige ....

Men hva & peltor behöver vakna upp lite tror jag, det har varit ganska dött med nya hjälmar på många år.... 😡



Vakna upp? tja...vad har Pfanner mfl ,jämfört med Peltor att erbjuda när det gäller: bluetooth, radio,inbyggd komradio anslutningsmöjligheter till allehanda komradiofabrikat mm? tycker att dom är med i "matchen" ganska bra! designmässigt.....tja.......

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109224 Hur denna är har jag ingen aning om: http://www.stihl.de/produkt.aspx?idMode ... Group=1778

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109231
Huggarn skrev:
sågmek skrev:
valmet901 skrev:Den ser ju ut som en skidhjälm.

Är det lite smygreklam från din sida Sågmek. :wink:


Nepp jag hittade den på en tysk sida med tillbehör :P så vem vet den kanske inte ens kommer till sverige ....

Men hva & peltor behöver vakna upp lite tror jag, det har varit ganska dött med nya hjälmar på många år.... 😡



Vakna upp? tja...vad har Pfanner mfl ,jämfört med Peltor att erbjuda när det gäller: bluetooth, radio,inbyggd komradio anslutningsmöjligheter till allehanda komradiofabrikat mm? tycker att dom är med i "matchen" ganska bra! designmässigt.....tja.......


Jo när det gäller tillbehör så är dom helt klart med :smile: men om man ser till själva hjälmen så har det inte hänt mycket med hva´s dom sista 15 åren.....men den nya stihl hjälmen ser inte tokig ut heller :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109257 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I6LP5qGupZI[/youtube]

   TS
Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Nonkan  
#109357
swe#kipp skrev:kan du kolla vad inredningen kostar ??


Fanns inte som reservdel/tillbehör än, och inte planerat för 2011, men Stihl skulle kolla med Peltor och återkomma. De tyckte att det självklart borde finnas iaf, men hade inte fått frågan :)

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

swe#kipp  
#109361 Ok tackar :)

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109382 Det är väl bara att du ringer till peltor själv KIPP! det ska jag göra i morgon....å prata komradio/hjälm med dom!

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

swe#kipp  
#109384 Så sant så :)
Får ta ett samtal imorgon jag med !!

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Nonkan  
#109402
Huggarn skrev:Det är väl bara att du ringer till peltor själv KIPP! det ska jag göra i morgon....å prata komradio/hjälm med dom!



Det är ju ett alternativ... Fast jag tycker de är ganska dryga och det är svårt att få prata med rätt person när man har en specifik fråga. Då tycker jag MSA/Sordin är mycket trevligare mot slutkund om man ska brata hörselskydd. Men Peltor är ju en smula större, så det har kanske med det att göra.

Så jag pratar hellre med Stihl Norden, det är gött folk som jobbar där. :)

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109449
sågmek skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I6LP5qGupZI[/youtube]


Finns den att köpa i sverige?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Nonkan  
#109457
nisse skrev:Finns den att köpa i sverige?

/Nisse


Inte än. Finns säkert nå¨gon anledning, oftast är det lagstiftning det handlar om, men kanske inte i det här fallet eftersom det är från EU-land.

Avatar Fallback

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

Nonkan  
#109458
Nonkan skrev:
swe#kipp skrev:kan du kolla vad inredningen kostar ??


Fanns inte som reservdel/tillbehör än, och inte planerat för 2011, men Stihl skulle kolla med Peltor och återkomma. De tyckte att det självklart borde finnas iaf, men hade inte fått frågan :)



Finns nu upplagt som reservdel och går att beställa. Art. nr. Stihl 9999 884 0140 och kostar ca 110+moms. Stihl får in till nordenlagret om ca 3 veckor, det går lite på halvfart överallt såhär års :)

Användarvisningsbild

Re: Pfanner Protos Integral skyddshjälm

johan eriksson  
#110962 Köpte en ny G3000 hjälm på swedol härom dagen, kostade 155:- ex moms, så det är ju knappt lönt att byta bara inredning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).