Bioenergi

Tips på hållare för nätsäckar?

4 inlägg 2873 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips på hållare för nätsäckar?

asseasse  
#105869 Någon som har något bra råd för den som vill göra några extra vednäthållare (sk eurostativ) för enkubiks nätsäckar för eu-pall?

De som finns att köpa kostar ju minst femtonhundra spänn och jag skulle behöva fyra stycken.

Har svetsat ett själv men eftersom det tog ett tag så funderar jag om man kunde göra någon stabil modell i trä, eller om det kan finnas någon smart genväg?

Tar gärna emot tips om någon har kommit på en bra lösning!

/a.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på hållare för nätsäckar?

stegmaster  
#105899 Minns at jag såg en som spikrat ihop en kasse av sånn brun vannfast bygningplåt, vet jag såg en bild, men kommer inte ihåg var.
En annan ide kanskje kunne vara dessa pallstativ som finns til 1000l oljeburkar, dom brukar finnas titt som tätt, själv har jag flere som jag fått gratis. Er inte riktig säker på om dom har Euro pall mått. :???:
En bild på va jag menar.
060420_145605.jpg

Avatar Fallback

Re: Tips på hållare för nätsäckar?

asseasse  
#105902 Jo de två utgångspunkterna är väl det första jag själv kommer att tänka på också.

Problemet med burarna är att jag gissar på att det finns risk för att veden fastnar i dom när man ska lyfta av dom.

Plywood är ju bra - förutom att den också är ganska dyr om man inte har någon gammal liggande. Frågan är bara hur man ska sätta ihop och ta isär de fyra olika sektionerna. Jag funderar på om det skulle funka bra med den sortens haklås man använder till släpvagnsbalkar, sk flaklås.

Det material jag helst skulle vilja använda är träreglar och begagnad takplåt, det skulle bli riktigt billigt.

/andreas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på hållare för nätsäckar?

Vedhuggaren  
#107952 Borde det inte gå att kapa av en bur från en kubiksdunk i motstående hörn. Då kan väl veden knappast fastna när man ska dra av burhalvorna åt sidan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).