Verkstan

Vagnsbygge!

96 inlägg 49346 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

skogsmullenn  
#107008
Lövis skrev:
atv skrev:Hur går det med byggandet? om du kommit längre så vill vi gärna se mer bilder:D


Har varigt lite dåligt med tid till bygget men så fort det blir fortsättning kommer det bilder. :wink:



Det är bara att kämpa på, alltid inspirerande att se folk som tar initiativet till sådana här grejer! :smile:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Lövis  
#107688 I helgen har vangsbygget kommit en bit längre :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

M_M  
#107692 Proffsigt!

Passade axeln i bussningshålet även efter att du svetsat runt?

Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107693 Fint som bara den!!!

Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Lövis  
#107694 Axeln passade jag valde lite tjockare gods i röret så att det inte skulle ändra form när jag svetsade.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Bonnmek  
#107697 Jäkligt stiligt bygge :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vagnsbygge!

totte  
#107698 Imponerande välgjort!

Användarvisningsbild

Re: Vagnsbygge!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107744
M_M skrev:Proffsigt!

X2

Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Robertberg  
#107775 Finfint!
När man har traktormönstrade däck på en axel som inte driver brukar man sätta dem bak och fram för att bibehålla självrensningen :)

Användarvisningsbild

Re: Vagnsbygge!

Torparn79  
#107780
obantteg skrev:Finfint!
När man har traktormönstrade däck på en axel som inte driver brukar man sätta dem bak och fram för att bibehålla självrensningen :)

och minska slitaget..

Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Lövis  
#107792 Tackar Tackar för all beröm. :grin:

Man försöker ju göra sitt bästa speciellt när det skall vissas här på forumet. :wink:
Finns ju många här som är duktiga på att bygga saker så man vågar ju inte fuska då. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Lövis  
#107793
Torparn79 skrev:
obantteg skrev:Finfint!
När man har traktormönstrade däck på en axel som inte driver brukar man sätta dem bak och fram för att bibehålla självrensningen :)

och minska slitaget..


Tackar för tippset om däcken fast dom skall inte användas när vagnen är färdig det är däck som jag fick över när jag bytte på minimaster ska bara ta fälgarna. :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vagnsbygge!

Volvopv-65  
#109141 Sorry,men svetsningen lämnar många ?????????
Blir ledsen när jag ser sånt här :shock:

Användarvisningsbild

Re: Vagnsbygge!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109145
Volvopv-65 skrev:Sorry,men svetsningen lämnar många ?????????
Blir ledsen när jag ser sånt här :shock:


Vad är det som inte är ok då? Amatör som jag är så tyckte jag det så väldigt fint ut :???:

Användarvisningsbild

Re: Vagnsbygge!

totte  
#109146
Volvopv-65 skrev:Sorry,men svetsningen lämnar många ?????????
Blir ledsen när jag ser sånt här :shock:


Det är dålig stil att klaga på något utan att tala om vad som är fel och ur man borde ha gjort. De flesta här tar kritik utan problem förutsatt att man berättar vad man inte tycker är bra och varför. Förmodar att du är ordentligt svetskunnig eftersom du har invändningar. Var då så hygglig och dela med dig av det så att vi kan lära oss något. det är det som är hela meningen med det här forumet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).