Traktorer och processorer

Urtrampningslager till Gigantic -61!

11 inlägg 4551 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Urtrampningslager till Gigantic -61!

Steffe  
#10651 Får inte tag på ett sånt, någon som har ett eller vet var det kan finnas? innermått 60mm yttermått 112mm. Väldigt tacksam för svar!



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
XP  
#10653 Hör efter med någon som säljer ford delar dom borde ha tycker jag, eller hör med olssons i ellös dom har det mesta!

Avatar Fallback

klart jag har

Steffe  
#10670 pratat med Olssons i Ellös men dom hade inte. Liksom en ombyggd fordson och det verkar inte vara gjort på samma lager av nån knäpp anledning...

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10672 Leta upp en transmision företag på gula sidan och kolla med dom.
Har du rätt mått på ytter o innermått samt tjocklek och om de ska vara ett tätat lager eller ej kan dom troligen hitta ett och troligen till bättre pris än som reservdel nån annanstans :!:

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10707 Det finns en firma i Gävle bla, Momentum tele 026 663831 jag tror de kan fixa det mesta vad gäller lager.

Avatar Fallback

har momentum i sundsvall med

Steffe  
#10765 tyvärr så kunde inte ens dom fixa fram ett sånt lager.

   TS
Avatar Fallback
Realmode  
#10773 Det måste väl gå att ta ett lager med rätt djup och innerdiameter för att sedan anpassa gaffeln så att det passar ? Eller är det utformat på något helt eget vis ?

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10810 Finns det lager i närheten av måtten ? Kan det vara möjligt att svarva hylsor för ytter eller inner måttet

Är det ett vanligt radiallager förutom måtten?

Vilken typ av Gigantic är det?

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10811 är det et rull lager eller ett kullager?

Ge mig alla måttena så skall jag höra, har lite kontakter på SKF här i göteborg..

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10813 hör med www.kabetex.se i Kinna. De borde kunna skaffa fram det mesta i lagerväg.

Avatar Fallback

Fettat om det gamla lagret.

Steffe  
#10819 Men ni ska ha tack för tips. Sånt knäppt utformat lager är nog jävligt att få tag på då det enda som står på det är EnFo.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).