Arbetskläder för skogen

Huggarkängor

120 inlägg 75480 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#6704 då tycker jag inte du ska prova chevaljers kängor har haft sådana och dom var ingen höjdare

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6714
swe#kipp skrev:Nisse kan det inte bero på lite för långa tånaglar ??


Flera säljare har försökt med detta argument för att slippa reklamera. Har det någonsin hänt i verkligheten?
Jag använder alltid dubbla strumpor och har aldrig lyckats peta hål på vare sig strumpa eller innerfoder på ovansidan tårna.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Amatörhuggare 62  
#106161 Hej är det någon som provat Husqvarnas senaste huggarkänga ? Mina gamla Meindl börjar bli slitna, en väldigt bra känga
kanske inte ska byta märke.
Men jag tror det är längre skaft på Husqvarnakängan.

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

swe#kipp  
#106169 Jag har provat den i butik bara och den verkar stabil och så men jag har inte hört nån som haft dom i riktigt bruk nån längre tid ??
Gillar Meindl jag med och tänker nog satsa på Timberking när mina tar slut, Huggarn här på forumet har sånna och som jag förstått vart väldigt nöjd med dom :)

Jag har också tänkt på skafthöjden men har aldrig haft problem med att det vart för låga på Meindl, dom har gett bra bra stadga som dom varit och inte har jag (peppar,peppar) gått ner mig så det runnit in vatten i dom heller !

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Elias  
#106195 Jag provade ett par meindl timberking förra helgen som min farbror köpt. Det jag störde mig på var att de var små i storlekarna. + över 45 är specialbeställning. Provade 45or och de var inte för långa men lite glapp i hälen. Även var de smala så det tryckte litegrann på sidan av foten. Sedan så har de någon knöl just där stålhättan börjar som man känner litegrann.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Amatörhuggare 62  
#106199 Ja Meindel är nog dom bästa, Mina första höll mellan två Elmia Wood och lite till.
Dom jag har nu börjar kanten på sulan att släppa, och dom är hälften så gamla.
Använder dom sju dar i veckan, man går gott i dom.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Mickael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107151 Har inte provat Meindels huggarkängor men deras vandringskängor är väldigt sköna och jag har slitit ut ett par (sulan nöttes söner) så det borde vara riktigt bra kängor. Borde egentligen ha köpt deras huggarkängor men det blev Husqvarnas Technical, provade deras billigare huggarkänga men den lockade inte alls. Har inte använt mina nya kängor så mycket än men jag är grymt nöjd med dem.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107796
Mickael skrev:Har inte provat Meindels huggarkängor men deras vandringskängor är väldigt sköna och jag har slitit ut ett par (sulan nöttes söner) så det borde vara riktigt bra kängor. Borde egentligen ha köpt deras huggarkängor men det blev Husqvarnas Technical, provade deras billigare huggarkänga men den lockade inte alls. Har inte använt mina nya kängor så mycket än men jag är grymt nöjd med dem.


Håller med, tycker Huskvarnas kängor är suveräna.

Stabila och täta mot kyla och vatten!

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Wester  
#109491 Hej på er!

Har alltid haft stövlar tidigare men har efter ett antal provade kängmodeller (bla. Huskvarnas) funnit att Stihls nya RANGER GTX passar mina fötter allra bäst.
Inte mycket använda ännu men så här långt i alla fall mycket nöjd med passformen.
(2000:-+m-15% helt OK)

http://www.stihl.se/katalog/produkt/000088498/Läderkänga+RANGER+GTX.html
http://www.stihl.se/unternehmen/presse/ ... carver.pdf
Bild


/Wester
Senast redigerad av Wester lör 17 mar 2012, 08:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110453 Kängor är ett enlände att testa. Man vet ju inte om kängorna är sköna och passar min fot förrän man gått in dem, och då är det så dax att byta. Nej det är svårt.

Jag har Husqvarnas som har spruckit i lädret vid hälen och framtill där kängan viker sig när man tar ett steg. Jag är inte särskilt nöjd med dem även om de har varit helt ok.
Har även ett par Meindel - (röda vet ej vad de heter). Jag håller med tidigare inlägg om att Meindel är små och smala. Första tiden fick jag kramp i foten av dem men nu har jag gått in dem och är mycket nöjd med dem. Jag kommer fortsätta köpa Meindel.

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110471 Ekhaga! Meindel har jag aldrig hört talas om, men du menar kanske Meindl? :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110640
Niking skrev:Ekhaga! Meindel har jag aldrig hört talas om, men du menar kanske Meindl? :wink:
/Niklas


Det var ju väldans vad man var noga då... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110664
Ekhagas trädfällning skrev:
Niking skrev:Ekhaga! Meindel har jag aldrig hört talas om, men du menar kanske Meindl? :wink:
/Niklas


Det var ju väldans vad man var noga då... :grin:


Alla detaljerna utgör ju tillsammans helheten! :)
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 16 dec 2010, 23:36, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

Jacky  
#110668
Ekhagas trädfällning skrev:
Niking skrev:Ekhaga! Meindel har jag aldrig hört talas om, men du menar kanske Meindl? :wink:
/Niklas


Det var ju väldans vad man var noga då... :grin:


Det blir roligare om stavfelet kommer från en lärare :grin:

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112102 Hej,är det någon som vet något om Hitachi Cofra huggarkängor,fick ett par i julklapp.Det jag undrar mest över är hur värmen är i dom Tycker de är trånga för storleken med tanke på xtrasockor,men sitter jättebra på foten med vanliga sockor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).