Skogsnyheter

Kellfri byter ägare

9 inlägg 7060 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kellfri byter ägare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106664 Nu får Kellfri samma ägare som Tornum http://www.ja.se/?p=36256&pt=105&m=3433 Undrar bara om (den bristande) kvaliteten på produkterna kommer att kvarstå.
/Niklas



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kellfri byter ägare

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106763 Det är väl inte helt enkelt att inportera grejor från ett land som tror att jordens centrum utgår från Peking. Det är lång leveranstid från andra sidan jordklotet och med det faktum att de inte använde alfabetet i sitt skriftspråk finns stor risk för missförstånd.

För mid del har detta ingen betydelse då jag köper min utrustning på annat håll.

Avatar Fallback

Re: Kellfri byter ägare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106775 Hoppas de fortsätter vara ett lågprisalternativ.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri byter ägare

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106785 Lågt pris är ju en förutsättning för deras verksamhet, deras produkter tål inte att kvalitetsjämföras mot europeiska tillverkare. Om detta skulle ske blir deras verksamhet kortvarig i sverige.

Avatar Fallback

Re: Kellfri byter ägare

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106790 Kvalitet lönar sig ibland, ibland inte.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri byter ägare

halvproffs  
#106807 [quote="OAS-forests"]Det är väl inte helt enkelt att inportera grejor från ett land som tror att jordens centrum utgår från Peking. Det är lång leveranstid från andra sidan jordklotet

Jag som alltid trott att det är Australien och Nya Zeeland som ligger på andra sidan jordklotet. Där ser man... Man lär sig alltid någonting varje dag :???: :roll:

Avatar Fallback

Re: Kellfri byter ägare

Snowblow06  
#131107 Kunde beskåda en lastväxlarvagn från Kellfri på årets Elmia. Någon som vet mer om detta ekipage.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri byter ägare

vetinte  
#131133 Jag tycker att det e bra att där finns lågprisalltenativ. Konkurans även på pris så kunden kan välja själv. MER SÅNTT.
Kvaliten räcker oftast till för oss som har det som hobby o fritidssysselsättning. O då har man oftast inte dom ekonomiska fördelarna som företagare har.
Bara företaget man handlar av tar sitt ansvar, vet vad dom säljer, inte "snackar upp grejerna" o håller en god service så handlar jag gjärna nytt till bra pris. Allterativet e gammalt begangnat.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri byter ägare

loppan  
#131162 Trots att jag kraftigt ogillar Kellfris låga kvalite så får jag berömma dom för ett rak och ärlig prissättning.Inget grundpris och sen en massa extra för utrustning samt prutmån på det.
Märkte efter att noga studerat vedmaskiner under och efter Elmia att vissa tillverkare som sålt slut sina lager på maskiner inte ville låsas om att det fanns något annat än listpriser.!
Det blev en Palax med 12% rabatt på listpris.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).