Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skovelband på hjulen!

5 inlägg 2321 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skovelband på hjulen!

Jerrka  
#106357


Är det någon som testat eller sett dessa i sverige....Ser ut som dom inte sitter på orginalhjulen...Och att ev en 500 kan bli lite klent för de där paddlarna...Va tror ni?


Senast redigerad av Jerrka ons 10 nov 2010, 21:05, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skovelband på hulen!

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106369 Hjulingen var ju cool. Att bygga om den till en 6 hjuling har aldrig slagit mig. Med sånnadär band behöver man ju inte drift på de bakersta hjulen. Skulle ju va enkelt. Sen vet jag inte om han visade nåt på filmen som inte en original grizzly skulle fixat.

Användarvisningsbild

Re: Skovelband på hulen!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106393 Tja, om man nu inte vill ha riktiga grejor, band alltså. 8)

Användarvisningsbild

Re: Skovelband på hulen!

stegmaster  
#106462
trilla skrev:. Sen vet jag inte om han visade nåt på filmen som inte en original grizzly skulle fixat.

Precis, tror inte det er värd slanterna. Riktiga "mud king" däck tror jag funkar bra nog, åtminstone för mig.
Man skulle villa se dom 1m snö, för man kan konkludera. :wink:

Avatar Fallback

Re: Skovelband på hjulen!

ulfgustav  
#106469 Skulle inte rekommendera denna uppsättning. Hjulband fram förändrar rullningsraddien så att den kommer att gräva med framhjulen. Om band är aktuellt så är det ju möjligen bak och då skall de inte vara så spända som på filmen utan ha ett slack för har man drivning på båda bakhjulen och sträckta band så måste differenser i hjuldiametrar utjämnas inuti bandet annars så blir det haveri i bakaxeln

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).