Skotare

fälgar

6 inlägg 3196 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

fälgar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105813 ni som funderar på o köpa fälgar... kolla priser först

jag va i behov av nya fälgar till 1070 i fjol och kollade på begagnat hos just dom här som annonserar
dom va dyrare än vad john deere va och då har john deere nya fälgar med föstärkning... och de koppom säljer är ju begagnade... det skiljde drygt 1000 lappen

http://www.blocket.se/varmland/Dack_Tim ... m?ca=3&w=1



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: fälgar

Nolltax AB  
#105838 Tittar åt andra hållet....

Användarvisningsbild

Re: fälgar

skogsjan695xl  
#105839
huggarn82 skrev:ni som funderar på o köpa fälgar... kolla priser först

jag va i behov av nya fälgar till 1070 i fjol och kollade på begagnat hos just dom här som annonserar
dom va dyrare än vad john deere va och då har john deere nya fälgar med föstärkning... och de koppom säljer är ju begagnade... det skiljde drygt 1000 lappen

http://www.blocket.se/varmland/Dack_Tim ... m?ca=3&w=1


Det är nya fälgar som Koppom maskin säljer.
Men de är billigare på JD.
Vi fick byta en fälg på 810 i våras och kollade på Koppom maskin men de var som sagt billigare att köpa på JD.
Iof så är det inte samma fälgar på 810 och 1070 heller så.

Användarvisningsbild

Re: fälgar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105840 det beror ju på de finns ju olika offset på fälgar bara o kolla F0 numret vid navet men fälgarna koppom har är ju gamla modellen dom sluta ju JD med för typ 4 år sen

   TS
Användarvisningsbild

Re: fälgar

skogsjan695xl  
#105862
huggarn82 skrev:det beror ju på de finns ju olika offset på fälgar bara o kolla F0 numret vid navet men fälgarna koppom har är ju gamla modellen dom sluta ju JD med för typ 4 år sen



Ja precis, olika offset vet jag det är.
Var en bekant som ville ha 1070 fälgar på sin 810 för att slippa breddningsringar, men blev nekad, så han fick köpa breddningsringar ist.
Den fälgen på bilden ser lika ut som den vi köpte på JD. Förvisso är den på bilden en 26,5 tum.

Vad är skillnad på den gamla modellen och nya då?

Användarvisningsbild

Re: fälgar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105868 la upp en bild nu i albumet gamla fälgarna är ju helt platta innne i navet på dom nya är det en slags utåt buktning i
Bild

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).