Socialt (mer om oss)

Höstrapporten

54 inlägg 17949 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

Mäki  
#102531 Hösten är en fin tid tycker jag.
Det är då allting lugnar ner sig inför vintern och man får börja ta det lugnt.
Det som man inte hann med får vänta tills nästa vår.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

flisshejk  
#102588 Jag upplever också att det faller mycket tallbarr och det är inte bara nu under hösten utan det har varit så under hela sommaren
bilarna på stugtomten har varit helt täckta av barr, jag har fått använda dammsugaren flitigt för att hålla luftintaget på bilarna öppet. Nu har vi den första rejäla höststormen över oss det har under nästan två dygn blåst mellan 10/15 sekundmeter sydlig vind, men nu på eftermiddan har det börja avta litegrand men vågorna är ännu meterhöga. Älgjakten har paus fram till den 16-okt, vi har skjutit 26 älgar hittils, det var en jägare som häromkvällen åkte runt byn och kollade på grönodlingarna och han såg 26 älgar på den turen dvs. lika många som vi skjutit, så det är bara att köpa mer skott.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

totte  
#102638 Tycker att jag har en ovanligt stor driva barr på uthustaket, står en storknotig tall precis bakom. Blåser utav h-e här med , var värre inne i Umeå under dagen än här ute i skogarna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

flisshejk  
#104373 Första riktiga kalla natten -8 grader inte ett snökorn solen strålar nu är det +1 grad

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

totte  
#104378 -12 här i natt, hade - 8 igår natt. Ingen snö.

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

flisshejk  
#104830 Har varit till hjärtsköterskan i dag för efterkontroll tog blodprov och EKG fick svar ganska fort att alla prover var bra och EKG jämnt och fint, det inspirerade så jag tog sågen och drog till skogs och fällde lite skog, det kändes bra i kroppen, så det blir fler stunder efter detta, hade MB tracen med för att trampa väg så det får frysa till i backen är ganska blött där jag håller på, men det ser inte så lovande ut har fortfarande +3 grader.

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

totte  
#104832 Glädjande att höra att det går på rätt håll. Lite motion med sågen torde vara bra rehabilitering.

+3 även här, regnar och blåser så det bokstavligen visslar i knutarna. Typiskt senhöstväder. Värsta årstiden just nu enligt vad jag tycker.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104844 som tur var kom regnet nu och inte mitt under dagen totte! imorgon skall man ta och sätta plogkäppar efter drygt 15 km, verkligen ute i sista sekunden, ont i armen är något man är beredd på efter arbetsdagens slut... (väldigt stenigt område) vädret ser som tur var lovande ut, några plusgrader och sol! tycker dock synd om röjjarna som måste köra på i det vädret då det fortfarande ligger en del snö kvar på granarna :/

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

flisshejk  
#104886 Att man under 50 år inte lärt sig någonting drog iväg till skogen i morse med bara en såg efter en halvtimme rök topptrissan på svärdet, inget reservsvärd med, den andra sågen hemma i verkstan och det är inte första gången det händer, såna här saker händer väl aldrig er andra?

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

totte  
#104890 Nänä, har aldrig hänt nåt sånt :mrgreen: Och du sa förstås: "Nej men, så förargligt!".

   TS
Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104891 Jag har åkt ut i skogen och upptäkt att röjselen ligger hemma i boden :oops:

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104908 Jag har åkt ut med röjsågen för en heldag och upptäckt att fikat låg kvar i tamburen... Till saken hör att skogen ligger ca 2 mil från bostaden :oops:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

halvproffs  
#104911 Vi hade en skytt en gång som gick ca 3km till Storsjön, rodde ca1,5 km och skulle ladda bössan.............................

Avatar Fallback

Re: Höstrapporten

flisshejk  
#105155 Totte det passar sig ej för skrift vad som sades, tack för att ni delar med er av malörer det kanns bättre att man inte är ensam, lev och må

Användarvisningsbild

Re: Höstrapporten

totte  
#105161 Hehe, jo jag kan tänka mig ungefär hur det lät. Själv har jag åkt fyra kilometer och gått en, med hink och matsäck och hundar och allt. Väl framme på lingonmarken så befanns bärplockaren inte vara med. Då sa jag: "Äsch då!". Och något mer.

Lite höstrapport bland fadäserna:

Den förra snön försvann i veckan som gick, bara lite is i hjulspåren kvar. Sent på fredagkvällen började det snöa och föll sådär 5 cm under natten. Övergick i regn under fm och sen blev det +5 på em och höll det hela natten, så nu är praktiskt taget allt borta, även gamla isrester.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).