Skogsarbete

Förare till H8

25 inlägg 8905 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förare till H8

dexter  
#103931 Söker en erfaren förare till beståndsgånende skördare Rottne H8, meriterat om du kan skota gallring.
Du är socialtlagt, självgående och har mekkundskaper, driven och ser skogen som framtiden.
arbetsområde är södra södermanland och norra östergötaland.
lön enligt överenskommelse.


Krav: kunna traktplanera, röja och hugga manuellt. Grönt kort, guld kort, ADR



   TS
Avatar Fallback

Re: Förare till H8

dexter  
#104048 är de så dåligt me förare som är arbetslösa?

   TS
Avatar Fallback

Re: Förare till H8

sködarförare  
#104144 Förlångt bort för min del tuvärr annars hadde det nog fungerat bra.

Användarvisningsbild

Re: Förare till H8

masterchief  
#104147
dexter skrev:är de så dåligt me förare som är arbetslösa?

Är nog inte dåligt med förare, men H8an är lite speciell samt utbildningarna besitter nog inte alla.
Tagga ned lite på erfarenhet av H8 mm så löser det sig nog.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

dexter  
#104182 de är inte ja som behöver anställa de är en kompis till mig. Ja erbjud mig att lägg ut en tråd här eftersom de sitter mycke maskinförare här, så ja fick mina order hehe

   TS
Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104199 Men sökte inte du förare till en H8 för ett tag sen?? fick du tag i någon eller???
åå du käner ingen som är arbetslös åå kan litte om bestånds gående maskiner..

för det är ju liksom ett viss tänk med bestånds gående skördare så om man kan litte om det vore ju inte helt fel så att säga.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104214 menar dig masterchief

Användarvisningsbild

Re: Förare till H8

masterchief  
#104215 Är det mig du syftar på så fick jag tag på en förare härinne, visserligen med mest skotarvana samt timmerbil, men han har kommit in sig i tänket kanonfort 8)
Så jag ser ingen nackdel att anställa en som inte har vana bara viljan finnes...

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104220 okej det är ju ass bra att du hitta en sån :) det är jag som söker folk då åå ja jag var väll litte hård när det va med kraven åå det men jag är ute efter en som kan hoppa in i maskinen åå kunna kubika men man kanse får sänka kvaren då...

men jag ska pröva med en annons i atl åå se om det finns någon

Användarvisningsbild

Re: Förare till H8

masterchief  
#104241 Visst är det drömmen att hitta en som producerar direkt 8)
Men finns bara viljan att lära sig brukar farten komma vartefter.
Själv köpte jag en Rottne2004 utan att ens ha kört skördare innan...
Snacka om att man undrade vad man gett sig in på :???: :lol:

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

sködarförare  
#104290 Ja det har vi o funderat på "va fn håller du på med" :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Förare till H8

Skogshuggarn  
#104291
masterchief skrev:Så jag ser ingen nackdel att anställa en som inte har vana bara viljan finnes...


På vilja och intresse kommer man långt - ibland tom längre än de som skolat sig inom området.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Jakob_Patring  
#104380 Jag har nu kört skördare i en månad på Färna Utbildning Skog, en H-8. Jag blev först vansinnig på niveleringen eftersom jag inte kunde hänga med i början. Men nu sitter det lite i medvetandet. Kan man köra en beståndsgående skördare, så kan man köra vad som helst, enligt mig.

ETT TIPS TILL DIG SOM SÖKER FÖRARE!
Leta reda på en arbetssökande som går under ungdomsgarantin. Då betalar du bara en del av lönen och staten står för resten. Dem exakta siffrorna har jag inte i huvudet, men vad jag har hört så är det en betydande summa. Hör med AMS angående det.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Torpan  
#104599 Är intresserad, har kört H-8.
Bor i närheten, ej arbetslös dock.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

dexter  
#104608
Torpan skrev:Är intresserad, har kört H-8.
Bor i närheten, ej arbetslös dock.


skriv till walfridsson.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).