Före och efter jobbet

Boktips!

63 inlägg 76365 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Boktips!

Pidden  
#102322 Hej på er! Jag skulle gärna vilja ha lite boktips... :-bd

Håller för tillfället på med pocketböcker, Precis läst Hanna Hellquists : Karlstad Zoologiska och håller nu på med Filip & Fredriks : två nötcremé och en moviebox... när denna är klar blir det nog slash eller nikki sixx biografier. \m/

Allt är av intresse men ser helst natur/friluftsliv/jakt/fiske....


/// Pidden



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Skogshuggarn  
#102370
Pidden skrev:

Allt är av intresse men ser helst natur/friluftsliv/jakt/fiske....


/// Pidden


Vill du ha allt detta + umbäranden/livsöden bland nybyggare i den norrländska ödemarken på 1800 talet, så kan jag rekommendera något från författaren "Bernhard Nordh".

Exempelvis: "I Marsfjällets Skugga"

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Pidden  
#102391 [/quote]

Vill du ha allt detta + umbäranden/livsöden bland nybyggare i den norrländska ödemarken på 1800 talet, så kan jag rekommendera något från författaren "Bernhard Nordh".

Exempelvis: "I Marsfjällets Skugga"[/quote]


Tackar för tipset , ska kolla upp det :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boktips!

totte  
#102395 Du har väl läst klassiska Jack London-böcker: Skriet från vildmarken och Varghunden, t ex, annars så ligger det bra till.

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Pidden  
#102548 vill ha för mig att jag läst båda... dock många år sen.. kanske bäst med en nyläsning.??? :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boktips!

totte  
#102582 Hannah Nyala:

Lämna inga spår

Ett sista livstecken

Thrillers i vildmark, den första i Australisk ökenmiljö, den andra i Klippiga bergen, garanterat hårresande.

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Pidden  
#102599
totte skrev:Hannah Nyala:

Lämna inga spår

Ett sista livstecken

Thrillers i vildmark, den första i Australisk ökenmiljö, den andra i Klippiga bergen, garanterat hårresande.



tackar för tipsen käre huggarmästare :) , lär säkert bli spännande :) Något annat kan jag inte tro...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boktips!

H-E  
#102610
Bild

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102658 Tre böcker som definitivt ändrat min livsåskådning är "Samtal med gud" I-III utav Neale Donald Walsch http://sv.wikipedia.org/wiki/Neale_Donald_Walsch
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Pidden  
#102726 H-E : Kan tyvärr inte se bilden... :(

Niking: Ska lägga författare och böcker på minnet :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Sunilorblede  
#264659 Lyfter denna tråd med att tipsa om en bok med kopplig till skogsbruk för den som gillar att läsa dokumentära skildringar. Boken är på engelska och heter "The Golden Spruce" skriven av John Vaillant (journalist).

Ger en intressant överblick av skogsbrukets i historia (med stort fokus på överexploatering och förhållandet till urbefolkningen) i British Columbia samt berättar en nutida verklig historia om en specifik gran.

Mycket läsvärd med färgstarka skildringar av när timmerfronten svepte över den mest produktiva boreala skog på jorden. En del maffiga bilder finns också.

/Linus.

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

JensSkoog  
#264682 Var finns den å köpa?

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

totte  
#264689 Finns på Amazon: http://www.amazon.com/The-Golden-Spruce ... 0393328643

och Bokus: http://www.bokus.com/cgi-bin/product_se ... den+spruce

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

Sunilorblede  
#264691 Exempelvis här:

http://www.bokus.com/bok/9780099515791/ ... en-spruce/

/Linus

Ah du hann före totte

Användarvisningsbild

Re: Boktips!

JensSkoog  
#264696 Då är den bestelld och betalat :wink: :wink: Från BOKUS! Tackar Totte och Sunilorblede!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar