Skördare

hata ch8

31 inlägg 13097 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#102369 nej servicemedelande upphörde med ösa senast mitten 90talet nu får man söka själv med tekniker verkare sjukt så det förslår JD service brev på vebben är så jävla enfaldig så den duger till nada skulle gå samma väg som håkan petterson 😈

   TS
Användarvisningsbild

Re: hata ch8

rocky  
#102496
novis?? skrev:är det någon mer som har haft bekymmer med att stolpen tvärlyft ur foten?ja ja vet att man inte ska berätta på forumet har fått ett antal pm från blå maskiner som haft div fel senast ett trumpet haveri pga förarfel men det ska dom mygla o gömma:ps det var nog fel postat hehe


Hej bara undrar var du fått att trumpethaveriet skulle smuglas undan från? Finns inget att gömma i det för det va jag som skrev det och har aldrig nämt att det ska mörkas! Var ren otur att slirskyddet halka på sned och jag tror att det finns fler här på forumet som varit ute för samma sak på 22.5. Så håll dig till sanningen i stället! Mvh m.

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#102504 [quote="rocky"][quote="novis??"]är det någon mer som har haft bekymmer med att stolpen tvärlyft ur foten?ja ja vet att man inte ska berätta på forumet har fått ett antal pm från blå maskiner som haft div fel senast ett trumpet haveri pga förarfel men det ska dom mygla o gömma:ps det var nog fel postat hehe[/quote]

Hej bara undrar var du fått att trumpethaveriet skulle smuglas undan från? Finns inget att gömma i det för det va jag som skrev det och har aldrig nämt att det ska mörkas! Var ren otur att slirskyddet halka på sned och jag tror att det finns fler här på forumet som varit ute för samma sak på 22.5. Så håll dig till sanningen i stället! Mvh m.[/quote]
jag det var ju kul att du hade srartat en tråd om det :lol: sriv på forumet istället för att hålla det inom en snävkrets av likasinnade :P för hur många här skriver sanningen om det dom äger heller kör ja inte så många

   TS
Användarvisningsbild

Re: hata ch8

masterchief  
#102510 Tycker vi släpper diskussionen om mörkning mm då det var menat som privata PM mellan Rocky och mig, men som gick galet pga en funktion som numera är borttagen.
Det är absolut inte fråga om mörkning utan utbyta av erfarenheter om de blå.
Läser ni min blogg så ser ni att jag inte mörkar något 8)
Info om den bortagna funktionen här: viewtopic.php?f=18&t=8685

Användarvisningsbild

Re: hata ch8

rocky  
#102533
novis?? skrev:
rocky skrev:
novis?? skrev:är det någon mer som har haft bekymmer med att stolpen tvärlyft ur foten?ja ja vet att man inte ska berätta på forumet har fått ett antal pm från blå maskiner som haft div fel senast ett trumpet haveri pga förarfel men det ska dom mygla o gömma:ps det var nog fel postat hehe


Hej bara undrar var du fått att trumpethaveriet skulle smuglas undan från? Finns inget att gömma i det för det va jag som skrev det och har aldrig nämt att det ska mörkas! Var ren otur att slirskyddet halka på sned och jag tror att det finns fler här på forumet som varit ute för samma sak på 22.5. Så håll dig till sanningen i stället! Mvh m.

jag det var ju kul att du hade srartat en tråd om det :lol: sriv på forumet istället för att hålla det inom en snävkrets av likasinnade :P för hur många här skriver sanningen om det dom äger heller kör ja inte så många



Kanske dax att sluta titta i skryttrådarna, tycket man får mycket bra hjälp på skogforum :wink: Är ju inte direkt en maskintillverkares fel så jag såg ingen anledning att ta upp det på en separat tråd. Var bara sid info till en band diskussion så nu vet alla hur det var.

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#102585 ja för mdet är bättre att inte starta en ny tråd för då kanske det startas 2 trådar i veckan som handlar om maskiner o det vore ju för hemskt! När vi kan läsa vad vi har på tallriken ooooj så intresant för att inte snacka om alla skördarförares bykymmer med ogina entepenörer som mrme sa forumet håller på att dö inte något nytt kanke det är bättre vi bytet mailadresser å mailar likasinnade 😈

   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#177987 jaha då var det dax då att ta upp denna avsomnadetråd på 4500t sa det pang för den gode vedkungen vridhushelvetet sprack ja då tror man ju i sin dumhet att det har dom ju fixat när det nya kom i da!Men varför skulle dom gjöra nått sånt dom håller ju på gjuteriet om 3 har spruckitt på samma sätt på 2 veckor så är det ju ingen ting

   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

1710d  
#177996 Dumt att borra en fettkanal där det är som störst påkänning...

Avatar Fallback

Re: hata ch8

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178011 Köp en röd så slipper du problemet :grin:

Avatar Fallback

Re: hata ch8

halleby  
#178014
ume skrev:Köp en röd så slipper du problemet :grin:

Du kanske slipper det problemet. Men du får andra!!!

Avatar Fallback

Re: hata ch8

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178017 Vad är det för snack om att det ska mörkas om dålig kvalitet? Nej har dom släppt ut nån skit så ska det talas om för alla som vill höra på. Bara på det sättet blir dom tvungna att skärpa sig. Eller är folk rädda för att sänka andrahandsvärdet på sin egen maskin?

Användarvisningsbild

Re: hata ch8

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178021 Montera loglift som mikado o sälj ch8 till stena metall eller kuusakoski :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: hata ch8

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178025 Hörde rykte i går om att det rasat för er på den nya, var det 1 eller 2 ggr det rasa på den gamla ? På Ingvars Dskördare tackade väl vridhuset också för sig vid typ 4000 timmar för något år sen, kostade väl 380000 eller nåt då.

Hörde även nåt om att en diff hade klappat ihop för er men det kanske inte stämmer ?

Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#178036
ICE skrev:Hörde rykte i går om att det rasat för er på den nya, var det 1 eller 2 ggr det rasa på den gamla ? På Ingvars Dskördare tackade väl vridhuset också för sig vid typ 4000 timmar för något år sen, kostade väl 380000 eller nåt då.

Hörde även nåt om att en diff hade klappat ihop för er men det kanske inte stämmer ?

jo pinionglagret tokslut

   TS
Avatar Fallback

Re: hata ch8

novis??  
#179322 är det någon somm hunnit byta 2 fötter?med en sådan dålig kvallite skulle fötterna levereras som komplett utbytes då toge det max 8 timmar men med allt jävla kringskruvande så tar det3 dar för två jd mekar 44 timmar i onödan å jävlar vad arg man slipper vara

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).