Skojigt/Galet

Total koll!

16 inlägg 7854 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Total koll!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Total koll!

Fredrik Reuter  
#101813 Hej,
Häftigt sida!

Det andra som slog mig, vad vi reser, vi människor!
Tänker vidare att det kanske stämde det där sägnen som sa att medeltemperaturen steg några grader i USA efter terrorattentaten i WTC pga att mer solljus träffade jorden när fotogen-dimman försvann när det var flygstopp!

Avatar Fallback

Re: Total koll!

Nolltax AB  
#101829 Den minskade fotogen-förbränningen borde väl å andra sidan sänkt tempen..?

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

totte  
#101848 Häftig grunka!

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

stegmaster  
#101853 Det här var tuft. :geek:
Tacker.

Avatar Fallback

Re: Total koll!

Nolltax AB  
#101859 -Du en timme sen är!
-Ja, såg du inte det..?

Avatar Fallback

Re: Total koll!

Robertberg  
#101884 Varför är det så få flygplatser, och nästan inga plan över USA?

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

totte  
#101895 Systemet bygger på att det finns en massa frivilligt folk som har satt upp mottagare som pejlar flygplan som har ADS-B transponder, vilket dom flesta av de vanliga trafikplanen har numera. Men där det inte finns frivilliga krafter som sätter upp dom här mottagarna så finns det ingen täckning. Därför också som Frankrike är så tomt t ex, står att dom söker folk för att få täckning bl a där.

Se: http://www.flightradar24.com/about.php#how

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101907 Den funkar bäst med Google chrome av de läsare jag provat (IE och Firefox)

   TS
Avatar Fallback

Re: Total koll!

Nolltax AB  
#102166 Ett försmått ex häromdagen strandade ett plan på Arlanda av ingen anledning alls.
Med denna sajt kan var idiot parkera valfritt plan.....
-Hmm, vilket å vart...?

Jag är less på utlandstrippar så drabba mig torde det ej dock....

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102172
Nolltax AB skrev:Ett försmått ex häromdagen strandade ett plan på Arlanda av ingen anledning alls.
Med denna sajt kan var idiot parkera valfritt plan.....
-Hmm, vilket å vart...?

Jag är less på utlandstrippar så drabba mig torde det ej dock....


Det där funderade jag också på, men det kanske är en tidsfördröjnig inbyggd på en halvtimme eller så, vad vet jag. Gör det lite svårare för "vardagsterroristen".

   TS
Användarvisningsbild

Re: Total koll!

stegmaster  
#102181
Uvskogen skrev:Det där funderade jag också på, men det kanske är en tidsfördröjnig inbyggd på en halvtimme eller så, vad vet jag. Gör det lite svårare för "vardagsterroristen".

Va er meningen med detta om det finns någon typ av tidsfördröjnig??
Tyckte något av poenget med detta er att det går att kolla i sanntid, om man väntar hem någon med et plan, så slippar man och sitta i luren och fråga, om man kan använda detta.
Terrorister klarar sig nog utan denna hemsidan. :???:

Avatar Fallback

Re: Total koll!

Ponte  
#116963
Uvskogen skrev:Det där funderade jag också på, men det kanske är en tidsfördröjnig inbyggd på en halvtimme eller så, vad vet jag. Gör det lite svårare för "vardagsterroristen".


Nope, de är "realtid":
"Jag satt på jobbet i dag (Umeå City Airport) vid tiotiden och följde med Norwegians Boeing 737-300 på sin väg in mot bana 32, det slutade att registreras höjd vid 500 fot och efter det dröjde det inte många sekunder innan hjulen satt i banan!"

Taget från Rosoft när jag länkade där http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=94666&start=0&hilit=europa

:wink: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Total koll!

molnia  
#116968 hm såg två plan där piloterna tydligen hade problem med radion :grin: Dom såg ut att ligga tätt intill varandra ensamma på hela östersjön och om dom hade "vevat" ner rutan för att snacka med varandra :grin:
Självkart låg dom ju på flera km avstånd både i sidled och höjd, men på den lilla kartan såg det lite kul ut.

Avatar Fallback

Re: Total koll!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116971
obantteg skrev:Varför är det så få flygplatser, och nästan inga plan över USA?

Får ej läggas ut officiellt.
Finns tror jag på några betalsajter.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar