Före och efter jobbet

då var riksdagsvalet 2010 över......

33 inlägg 9772 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

då var riksdagsvalet 2010 över......

Torparn79  
#101216 ....eller är det verkligen det..?
hur kommer gårdagens valresultat att påverka oss..?
(jag vet att det fortfarande är röster som inte är räknade, men det brukar inte påverka resultatet så mycket)

hur tror ni att utgången av detta val kommer att påverka oss som lever och verkar i skogen`..?
nu börjar ju Reinfeldt att surra om att få igång diskussioner med mp om något "samarbete", kommer dom att kunna påverka för mycket i skogsfrågorna eller kan man hoppas på att alliansen står enade i bl a rovdjursfrågor, intrångsfrågor, km-skatten m m..

jag hoppas innerligt att mp inte kommer att få delta i en alliansregering med egna ministerposter, jag får känslan av att miljöminister- och jordbruksministerposterna kan "släppas över" på miljöpartiet om det skulle bli delaktiga i regeringen..

vad kommer att hända..???



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

dexter  
#101219 kommer mp över till alliansen så kan vi tacka adjö till jobbet och bilen. då kommer de bli ett helvete för alla jobba med förbräningsmotor..

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

axwell  
#101230 Eftersom Mp är större än de andra småborgarna kommer de troligen att ställa så orimliga krav att Reinfelt tackar nej.
Vice statsminister är matematiskt en av posterna som de skall ha.

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101238 Frågan är kanske vem som har bäst skogspolitik av SD och MP. Det är ju ingen vild gissning att MP vill ha ökade krav på generella hänsyn vid avverkning och mer mark avsatt till naturvård. Men vad vill SD med skogen? Jag kan nämligen tänka mig att det blir en minoritetsregering med växlande stödparti.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

novis??  
#101251 jävlar vad alla är rädda för SD. Fast nästan alla här har fått nog av invandring men det är fult att säga så i sverige här ska man hellre sluta fira nationaldagen avvekla julen införa burka mm. å att fredrik står å spyr på jimmy det tycker jag är halv komiskt för SD är dom till höger om M o arbetare som jobbar.I stället för att rösta på mona så röstar jag hundra fallt hellre på SD oM nä sverige åt svenskarna

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101262 Kan väl vara så att M har taktik med att bjuda upp Mp.
Damen i fråga gillar ju inte flintskallar.
Spader dam i S kortlek kan bli svartsjuk, hon vill gärna dansa med de stora elefanterna.
Vilket gör att svarte petter kan välja dam till sin rumba.
Värst blir det väl för Carlgren som också vill dansa med herrar !

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

pnaib  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101267 Det var väl ingen som trodde att Hitler skulle mörda sex miljoner judar och cirka fem miljoner andra människor, främst ryssar, polacker och romer.

Hitler var folkvald.

I valkampanjen 1930 lovade Hitlers parti en ljusare framtid bara man slapp det parlamentariska tjafset. Detta budskap gick i denna kristid hem hos många väljare och Hitlers parti gick från 810 000 röster 1928 till 6 409 600 vid detta val. Antalet mandat ökade från 12 till 107. Därmed hade i ett slag Hitlers parti blivit ett av Tysklands stora partier.

Låt inte historian upprepa sig!!!

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Contorta  
#101274
novis?? skrev: men det är fult att säga så i sverige här ska man hellre sluta fira nationaldagen avvekla julen införa burka mm.


Men om man avvecklar alla burka' med sill, då blir det ju dåligt till midsommar?

Några andra burka har jag då aldrig sett i Sverige, och då har jag ändå bott 20 år i Malmö.

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

stegmaster  
#101287
slagdala skrev:Låt inte historian upprepa sig!!!

Nå, ingen stor fara för just det, om inte Bin Laden skulle vinna nåt val, någonstans:
Fatter inte helt "problemet". I Norge har vi ju et parti (Fremmskrittspartiet) som er nästan lika eras SD (dog inte lika ekstemt, men nästan). Dom er tidvis Norges Största eller näst största parti på målinger just nu(med ca25% av rösterna). Dom sa på nyheterna på Tv ikveld at om eras SD parti fikk stanna innvandringen med 90%, så skulle ni komma på samma nivå som Finland och Danmark. Ni var fortfarande på "80 talet " i förhållanden til andra nordiska länder, då ni inte hadde vågat ta et rejalt oppgjör med innvandringpolitiken.
Men det värkar ju som dom flästa av er nöjda med hur det står til, så då kanske inte det er nåt problem als.

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Nolltax AB  
#101299 Hon gärna tar en tallgren å omvandlar till etanol.
Han köper säkert det för att behålla makten.
Snubben bortom blå, -En tallgren. Är den svensk eller inblåst?

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Nolltax AB  
#101301 Snubben bortom blå ej favorit är för övrigt....

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

novis??  
#101330
Contorta skrev:
novis?? skrev: men det är fult att säga så i sverige här ska man hellre sluta fira nationaldagen avvekla julen införa burka mm.


Men om man avvecklar alla burka' med sill, då blir det ju dåligt till midsommar?

Några andra burka har jag då aldrig sett i Sverige, och då har jag ändå bott 20 år i Malmö.

jo men så är du synskadad :P burka har jag ej sett heller i härjedalen men väl i ljusdal å du bor väl ej i almgården men varför rädda för SD om allt är så bra med invandrarna då har dom ju ej nått att ta på ? å anhöriginvandring är det bra vem ska betala för dom som lever å flyttar till sverige är det staten å vem är staten är det nått som genererar pengar bara så där? nej hellre sjukvård älldreomsorg skola åt VÅRA kalla mig sen för skit men vem ska betala?

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

novis??  
#101332
stegmaster skrev:
slagdala skrev:Låt inte historian upprepa sig!!!

Nå, ingen stor fara för just det, om inte Bin Laden skulle vinna nåt val, någonstans:
Fatter inte helt "problemet". I Norge har vi ju et parti (Fremmskrittspartiet) som er nästan lika eras SD (dog inte lika ekstemt, men nästan). Dom er tidvis Norges Största eller näst största parti på målinger just nu(med ca25% av rösterna). Dom sa på nyheterna på Tv ikveld at om eras SD parti fikk stanna innvandringen med 90%, så skulle ni komma på samma nivå som Finland och Danmark. Ni var fortfarande på "80 talet " i förhållanden til andra nordiska länder, då ni inte hadde vågat ta et rejalt oppgjör med innvandringpolitiken.
Men det värkar ju som dom flästa av er nöjda med hur det står til, så då kanske inte det er nåt problem als.

bättre kunne jag ej sakt det själv :grin:

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101339 Problemet är att OM man inte är 100% PK så blir man kallad för rasist. Detta är det ingen som vågar bli kallad, oavsett om det är sant eller falskt och orkar ta efter följande debatt.

Så grunden till att det ser ut som det ser ut nu är frånvaron av gehör och debatt i sakfrågorna samt handliingskraft.

Så tyvärr så är det nog till stora delar så som Stegmaster skriver. Ovidkommande om det finns rasister inom SD så har inte SD gått till val med rasistiska budskap.

Sen kan man ifrågasätt vad skillnaden är mellan SD och V. V har en minst lika smutsig och tvivelaktigt förflutet/grund att stå på.

Stalin är den som har smutsigast buk av alla. Hitler framstår närmast som en korgosse i jämförelse!

Man gapade lika mycket då Ny demokrati gjorde sitt intåg!

Det blir nog bra när det gått ett tag. Jag är inte orolig eller rädd för dem. De lär inte få gehör för eventuella extrem åsikter i alla fall. Så i slutändan kan det nog föra något gott med sig.

Vad jag läser och hör så är verkar det vara betydligt större andel av befolkningen än 5,7% som sympatiserar med att det finns ett befintligt problem i de tre saker som SD gått till val på och att dessa uppfattas som rejäla problem.

Lyssna, ta till sig och handling. Är nog några rätt goda råd till etablerade partiers topp politiker. I annat fall finns det risk att SD blir en rejäle maktfaktor efter nästa val!! Det hoppas i alla fall inte jag på att de blir.

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101345 Lite intressant notering i demokratins anda.

Som torde framgå av tidigare inlägg så tillhör ajg inte SD väljarna.

Men fick ett PM nu och när jag skulle svara på det stod det still i hjärnan. Jag kom inte på namnet på SDs partiledare Jimmie Åkesson. Googlade då snabbt och klickade på länken till sverigedemokraterna landskrona. Den sidan var blockerad hmm. Va då demokrati :?: :?: .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).