Skogsarbete

Statestik.

10 inlägg 3094 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Statestik.

sködarförare  
#100607 I Gävleborgslän var det i fredags 71st utbildade arbetslösa skogsmaskinsförare av dom fanns 41 i Sandviken oi Hofors kommun borde bli ca 60%.


Varför är det så.................



   TS
Avatar Fallback

Re: Statestik.

sumper  
#100659 arbetsförmedlingen?
många företagare söker väl oftast förare genom förare och inte genom arbetsförmedlingen?

Användarvisningsbild

Re: Statestik.

halvproffs  
#100709 Ofta är den siffran felaktig beroende på att den arbetssökande som fått jobb ej avskriver sig som arbetssökande av olika skäl tex glömt, vill fortfarande vara kvar som sökande mm. Du skriver ej var du fått uppgifterna ifrån men jag misstänker att du har läst dom i nån facktidning. Låter som mycket höga siffror tycker jag om dom stämmer.

Är du kvar på jobbet du fick i Hälsingland?( Annan tråd)

Användarvisningsbild

Re: Statestik.

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100727 vet bara nu som jag som har gått ut i år... och det är skit svårt att hitta maskinförarjobb inom skogsförarjobb.. i stort sett alla vill ju ha erfarna förare eller så är det fullsatt...

Avatar Fallback

Re: Statestik.

sködarförare  
#100748 Jag fick siffrorna från AF, för ett år sedan var siffran för hela länet 40st stacks före att skolorna gick ut.
Killen i Hudik har inte hört av sej trotts att nya maskinen skulle komma förra Måndagen men jag vet att den är försenad o jag har jobb endå sitter inte i sjön men det vore sjönt o få svart på vit.

   TS
Avatar Fallback

Re: Statestik.

sködarförare  
#100754 Pratade med Bergman på HK på stora o enligt han så fattas det fruktansvärt många förare o stora behöver hur många entreprenörer som hälst så det är bara o ringa Stora o bejära minst 20% vinstmarginal o dom hjälper er o sänka kostnaderna enligt Bergman o dom som inte kärnar perngar o kör på Stora dom vill inte kärna pengar enligt honom.

"så ser inte min verkighet o jag tror att eran ser inte häller så ut eller......."

   TS
Användarvisningsbild

Re: Statestik.

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140369 vem vill ha o göra med AMS? jag hade det för tre år sen o blev nerringd av en hel drös arbetslösa pizzabagare o föredetta taxichaufförer med konstig brytning som sa: jaaak joppa som faaan

då ställde man frågan vet du vad en skogsmaskin är?

fick svar: nä! Men jaaak joppa som faaan

och dom skogsmaskinförare här på trakten som är arbetslösa dyger inte till och hålla produktion, eller reparera, passa tider, eller så slå dom grejjan sönder o samman, ska en del göra nån slang kan dom bli borta resten av dagen o stå o surra skit på slangverkstan eller så 😡

Användarvisningsbild

Re: Statestik.

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140373 förresten det ringde ju ett par som hade erfarenhet av skog o maskiner som dom sa: den ena bruka plocka svamp i skog o den andra han hade provkört 868 med 6 spak

till en kollega ringde det en o sökte jobb

han var från gotland o hade aldrig kört maskin men had hande gått skogskola 1971, o så fråga han kollegan vad är det ni kör för maskiner? är det Kockums??? min att dom skrivit att dom körde 1270 i annonsen :surp:

Användarvisningsbild

Re: Statestik.

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140482 [quote="huggarn82"]vem vill ha o göra med AMS? jag hade det för tre år sen o blev nerringd av en hel drös arbetslösa pizzabagare o föredetta taxichaufförer med konstig brytning som sa: jaaak joppa som faaan

:grin: :grin: Ha ha

Avatar Fallback

Re: Statestik.

sködarförare  
#140554 Då borde ni ju ha en hel lista på entreprenörer som söker förare i Gästrikland då så antingen lägger du ut det publikt här eller mejlar den direkt till mej.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).