sön 13 feb 2011, 19:13#118767
ulfgustav skrev:Om systemet är rätt dimensionerat för rekommenderat flöde då är första förutsättningen för bra funktion på plats, därefter så är det upp till föraren att nyttja utrustningen på rätt sätt.
Ett sätt när föraren skapar mycket värme är när man kör på för högt arbetsvarvtal vilket ger för mycket flöde samtidigt som föraren inte behärskar kranfunktionerna utan konstant ligger och kör med små slidutslag, alltså inte förbrukar pumpflödet.
Det kostar också diesel att köra på det sättet.
Sänk traktorvarvtalet och kör med förnuft då fungerar ls-system med fasta pumpar utmärkt.
När du behärskar krankörningen tillfullo då kan du öka varvtalet.
Om jag skall köra på ett lägre varv så kan jag inte få något flytt i körningen pga att det då inte finns tillräckligt med olja till kranen.
Bom 40liter, Sticka 40liter ,utskjut 40liter
I nuläget kör jag med fullt slidutslag så jag förbrukar all olja som pumpen ger.
Ventilpaketet jobbar alltid med ett mottryck på 10 -15 bar och det är det som orsakar att det blir varmgång på oljan ioch med att man har byggt på rundpumps system så kan man inte komma ifrån detta problem har jag fått reda på.
I nuläget så byger Ftg/moheda på ett nytt ststem med en LS pump som ska ge 150-160 liter istället för 50-70 liter som dåm har satt som rekodemationer på dom vagnarna som har sålts med rundpump system.
Då är frågan hur dom skall tackla detta nu när dom själva bygger med ett betydligt mera liter än vad som dom själva har rekomenderat, har dom insett att det inte fungera att köra med rundpump system då .
Jag trodde att jag hade köpt en proffsvagn men det verka som om att man har blivit lurad , det skall bli roligt att se om moheda erbjudet sig att uppgradera vår vagn nu när dom tillslut har insett att dom har byggt fell.
Mvh Stefan