Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 461591 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Fredrik Reuter  
#430540 Hej,
Fin film Johan!
Jag vet inte varför det inte fungerar i vissa läsare. Jag fick upp något skumt när jag konverterade länken. Det är inte så att du kryssat i att bara vissa plattformar får visa klippet?

Här är en länk till klippet för er som inte kan se här: https://goo.gl/8SVSnD

FTG
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Ådii  
#430547 Jag kan inte se den överhuvudtaget på telefonen, hur jag än försöker inte ens via Youtube-appen så undrar om det inte är nån inställning?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

magnus samuelsson  
#430559 Kan inte se den
Har försökt kolla den på Youtube också men det går inte

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

johan83  
#430564 Skumt det där ibland, om det har med någon upphovsrätt med musiken att göra nu igen.
När jag testad Fredriks länk där ovan så stod det "videoklippet inte tillgängligt" men när jag loggade in på youtube (Google) då funkade länken, så det kan ni testa.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

magnus samuelsson  
#430569 Har testat det också det funkar inte

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

rokon  
#430579 Funkar fint att se Johan 83 fina film genom att klicka på hans film på inlägget. Detta gäller min Dator med Windows 10 samt även min Android lur med Androidversion 4.4.2 . Någon speciell app nyttjar jag ej.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

molnia  
#430609
Hema skrev:Tillbaka till Mowi eller parallellkran.......Kanske hela krangeometrin som förhindrar utskjut?


Som sagts parralellfunktionen uppnås bara när bom o sticka är lika långa. Intressant vore ett litet repotage av sfo på ftg o höra lite om kranar och annat.. :grin:

Paralellkran med utskjut finns ju tillverkade men det är väl inte någon som har gett sig på att göra en paralellkran med utskjut på både sticka o bom....? :wink: :P

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#430616 Ja ett SFO-besök hade varit välkomnande. :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

alias  
#430917
molnia skrev:
Hema skrev:Tillbaka till Mowi eller parallellkran.......Kanske hela krangeometrin som förhindrar utskjut?


Som sagts parralellfunktionen uppnås bara när bom o sticka är lika långa. Intressant vore ett litet repotage av sfo på ftg o höra lite om kranar och annat.. :grin:

Paralellkran med utskjut finns ju tillverkade men det är väl inte någon som har gett sig på att göra en paralellkran med utskjut på både sticka o bom....? :wink: :P


@molnia:

Jo, jag vet med mig att jag har sett det. Tror att Patu hade en kran med utskjut på både huvudarm och vipparm till sin rullmatade processor med fällhuvud (troligen sent 90-tal). Om det kan ha varit Patu 30?

Är inte så duktig på att lägga in bilder men jag tror att jag kan ha kvar broschyren i någon låda. Har för mig att det fanns bilder med en 4WD Massey Fergusson i brochyren och att kranen med den udda lösningen på utskjutet var svart istället för Paturöd (kan det tyda på att det var varumärket Foresteri? istället).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#430948 Wiemer hade ju förr sin skyttelkran, där bommen förlängdes.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Karlsson_98  
#430978 Testade GoPron lite idag! :smile:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

paan14  
#430991 Fin video!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431000 Alltid skoj med film

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

molnia  
#431185 Jo en vikarmskran med utskjut på både sticka o bom finns. Sen hur vanlig tillverkaren är vet jag inte.
Ser ut som en trevlig kran vid takmontage på traktor. Eller vad säger du @gnisten83 ?

https://www.maskinisten.net/viewtopic.p ... 1#p3386611

Men finns det någon paralellarmskran med utskjut på både sticka o bom...? Jag har inte sett det....

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431191 Ser rejäl ut men får nog ha ett Jakefäste för den har stående lyftkolv :-BD
Sen Rkp har jag sett innan, kan du ha bytt namn de säljer under?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).