Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlĂ€gg 461236 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#567821
JohannesG skrev:Barkborrevirke 😱

Kul att se filmen, trist med insekter.

FTG
AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#571161 SÀkert intressant, men jag begriper inte sprÄket.

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

ss0803  
#573405 Nu finns den med engelska subtitles.


AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Oleab  
#589347
Hema skrev:8:10 ser man nÄgot snurr pÄ bakersta hjulet pÄ vagnen. Dock ser det lite klent ut. Men mÄste varit bÀttre med en riktig skotare. Men dessa överlass och sönderkörning av marken, vad Àr det för dumheter rent ut sagt?


SÄ tÀnker jag med om dessa dÄrar... Har pratat med nÄgra Þsteuropeer om hur dom driver (baltikum) - dom sÀger att maskinerna gÄr 24/7 med minimalt underhÄll, och allt offras för intjÀningen. Det Àr nog bara sÄ det funkar dÀr. Om kalkylerna gÄr ihop sÄ, och ingen anklagar dom för att rasera skogen - dÄ Àr det nog sÄ man gör affÀr dÀr borta..

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

ss0803  
#590652 Maffigt ekipage, Valtra T144 och Kronos 160 4WDM (mekanisk drift) med Gripto 1010.


AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Oleab  
#590657 Men det kostar ju Àven som en skotare? Vart finns vinsten?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#590678 Vinsten Àr vÀl snabb o enkel vÀgtransport mellan mindre objekt.
Sen pÄ objektet som kördes pÄ borde de nog haft band ÀndÄ och dÄ blir transporten inte sÄ enkel

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

stegmaster  
#590695 Sen har man ju möjlighet att anvÀnda traktoren som lantbrukare, dom deler av Äret man inte skotar.
Dock vet jag vel inte om man kommer göra det nÀr vagn och traktor er sÄpass ihopkoplat, men möjligheten finns Ätminstone.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

jonko  
#601708 Försökte filma, telefon ute först, och den vÀlte ju typ samma sekund jag vÀnde ryggen till. prova inifrÄn, det vart ju inte heller bra. tydligen skall man ha kameraman eller nÄgot annat liknande :)


AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

halvproffs  
#601709 Blev nog tusen ggr bÀttre Àn om jag skulle filmat! Bra med nytt o frÀscht!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

jonko  
#601736
halvproffs skrev:Blev nog tusen ggr bÀttre Àn om jag skulle filmat! Bra med nytt o frÀscht!


MÄst fÄ till nÄn stÀllning eller nÄggi. jag vet ju att det Àr kul att se pÄ andra, sÄ dÄ mÄste jag med dela med mig.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#601750
jonko skrev:Försökte filma, telefon ute först, och den vÀlte ju typ samma sekund jag vÀnde ryggen till. prova inifrÄn, det vart ju inte heller bra. tydligen skall man ha kameraman eller nÄgot annat liknande :)


Tur de bara var telefonen som vÀlte :d

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#631154 Nu har jag tröttnat pĂ„ blötan i skogen. En del av tanken med traktor och kĂ€rra Ă€r ju att det ska vara skonsamt. Visst man Ă€r inte kapabel till spĂ„r likt stor-skotarna, men det Ă€r Ă€ndĂ„ trist. Och Ă€n vĂ€rre Ă€r spĂ„ren en bit högre upp. 😱

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

svampbob  
#631167 Det dÀr sÄg inte roligt ut. gÄr det inte att vÀnta nÄgra veckor tills det har torkat upp och blivit bÀttre bÀrighet?
SjÀlv hade jag helt perfekt före i skogen i kvÀll tjÀle och ett par dm snö.

AnvÀndarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#631298
svampbob skrev:Det dÀr sÄg inte roligt ut. gÄr det inte att vÀnta nÄgra veckor tills det har torkat upp och blivit bÀttre bÀrighet?

Virket ska vara anmÀlt 15/3. Försökte fÄ Södra och Äkare att avvakta lite med hÀmtning, men de kunde inte lÀmna nÄgra garantier. Och dÄ det bara var nÄgra lass kvar i skogen sÄ fick det bli sÄhÀr. BrÀnsleveden fÄr dock ligga kvar tills bÀttre tider.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).