Skogsvagn (Huggarvagnar)

Dåligt grepp i remmarna

5 inlägg 4036 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dåligt grepp i remmarna

Fergusson  
#5919 har en hydralvinsch monterad på vagnen! den driver trumman med hjälp av två remmar! jag tycker det är lite dåligt grepp i remmarna, för man få dra hårt som fan i de där snöret som lyfter spännrullen !! ( illa konstruktion enligt mig )

visst,, remmarna är säkert lite sletna, men vad finns för medel man kan smörja in med? vet att biltema har nått som heter remspray å det är väldigt klistrigt å så !



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Remspray

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5921 Det finns remspray att köpa hos t.ex. biltema och jag tror även hos "clas i sjön". kolla i närmaste biltillbehörs affär oxå :shock:

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5936 Kan det vara en Patu du råkat ut för? Har också en sådan men tror nog att det finns bättre konstruktioner. Längst ut på snöret sitter ett trekantigt handtag att dra i. Om höjden stämmer någotsånär kan man sätta i foten där och trampa. Jag tycker det är något vilsammare.

Avatar Fallback
Fergusson  
#5943 Det är en FMW vinsch. När man drar max i snöret så bli ändå inte remmarna helt spända. kanske är dom väldigt sletna så det är därför!

Dock ska jag testa med remspray nu först.

Någon som vet var man köper sådana remmar och vad dom kostar ungefär??

   TS
Avatar Fallback

Remmar

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5947 Remmar tillverkas tre st samtidigt dom tre blir så lika som det går se upp när du köper om du ska ha två att det är samma tilverknings nr, Är det inte det (trots samma artikel nr) är sanolikheten ganska stor att en rem är lite längre än den andra, resultatet blir en spänd och en nästan spänd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).