fre 13 nov 2009, 07:55#71547Jag har köpt en patu griplastare och ska nu montera på min case685xl,är det någon som har tipps om hur jag ska sätta fast paketet i traktorn gärna lite bilder på hur ni har fixat detta.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Ventilpaket montage i Case
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 13 nov 2009, 09:50#71554En klassiker är väl att göra en stolpe som sitter med sprintar i toppstångsfästet och vinkla in den snyggt
under bakrutan, mäta-testa-mäta-testa osv.
under bakrutan, mäta-testa-mäta-testa osv.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 17 nov 2009, 14:39#71973Så här har jag gjort i min 956:a.
Inte helt perfekta bilder dock.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Inte helt perfekta bilder dock.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Tur att man får jobba på riktigt på fritiden...
HVA 346 XPG, HVA 560 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Volvo L70, Take-job TB175 mm
HVA 346 XPG, HVA 560 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Volvo L70, Take-job TB175 mm
ons 18 nov 2009, 21:36#72134Hej.
Jag håller på med ett fäste jag också. (IH685).
Blir med fyrkantsprofil från toppstångsfästet som Slurfi skrev.
Efter ett par justeringar har jag fått in paketet genom nedre bakrutan.
Det återstår en del svetsning samt ett nytt fönster av plexiglas.
Hade tänkt montera en snurrplatta till stolen, men tror att både växelspak och spaken för fyrhjulsdriften är ivägen, så jag fäller fram och sitter på ryggstödet istället.
/JEK
Skapa konto
Jag håller på med ett fäste jag också. (IH685).
Blir med fyrkantsprofil från toppstångsfästet som Slurfi skrev.
Efter ett par justeringar har jag fått in paketet genom nedre bakrutan.
Det återstår en del svetsning samt ett nytt fönster av plexiglas.
Hade tänkt montera en snurrplatta till stolen, men tror att både växelspak och spaken för fyrhjulsdriften är ivägen, så jag fäller fram och sitter på ryggstödet istället.
/JEK
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).