Skogsvagn (Huggarvagnar)

griplastarvagnar

3 inlägg 2473 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

griplastarvagnar

mb track  
#68042 mb track bytte griplastarvagn wreten hvv10 ton mot weimer 2007 mod 14 rdm w 7200 med ech elspakar hjulen var 600x 22.5 men inga stödben måste man vätske fylla däcken någon som provat



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: griplastarvagnar

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68043 jag tror du klarar dig rätt bra utan vätskefyllda däck, har kört med en rdm 12 med 500 däck och den va jäkligt stabil inte i närheten av att välta med den och tror inte de va några vätskefyllda däck på den

Avatar Fallback

Re: griplastarvagnar

mb track  
#68044
Valtra skrev:jag tror du klarar dig rätt bra utan vätskefyllda däck, har kört med en rdm 12 med 500 däck och den va jäkligt stabil inte i närheten av att välta med den och tror inte de va några vätskefyllda däck på den

mb track tack för svaret om stabiliteten i vagnen får väl prova utan vätske fyllning stor skillnad på drivning mot utan när det är uppför backar hade tidigare driven men lite mindre newton i rullarna som satt i wreten tror det var 1400 kp är väl ca 6500 i mekanisk rdm på weimers om traktor är på 110 hk

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).