fre 11 sep 2009, 23:14#67037Oj vad många projekt man har... honner inte med.. har inte lyckat få ihop skördaraggregatet och kranen än.. det får ligga på is ett tag tills jag fått tag på alla bra prylar jag behöver till vettigt pris..
Nu till det jag ska börja med ska docka fast en focokran på en driven militärkärra... har varit och tittat på två sånna byggen och dom som har dom säger att dom är kanon bra.. dom är jätte nöjda..
Så nu har jag införskaffat en Driven militärvagn och en kran.. saknar bara grip och eventuellt rotator.. ingen som har en lämlig grip liggandes?
Synpunkter på projektet?
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Driven militärkärra plus foco kran.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 11 sep 2009, 23:22#67038Mkt intressant, jag har nåt liknande på gång, se min tråd om Livab DS 10 1965.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Re: Driven militärkärra plus foco kran.
tor 11 mar 2010, 19:40#84884Tja är den värd en 500?
Den fungerade när jag plockade av den, hålen har varit pluggade men jag måste nog prova det om du är intresserad
Den fungerade när jag plockade av den, hålen har varit pluggade men jag måste nog prova det om du är intresserad
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
Re: Driven militärkärra plus foco kran.
mån 15 mar 2010, 18:14#85404Väger inte så mycket, borde gå att skicka som bussgods utan att frakten kostar mer än rotatorn,
den väger visst 35 kg så de är maxvikten som bussgods o de kostar 330 kr, billigare på nåt annat vis?
den väger visst 35 kg så de är maxvikten som bussgods o de kostar 330 kr, billigare på nåt annat vis?
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
fre 28 maj 2010, 23:29#93035Okej nu har jag precis kommit in från regnet och mörkret har lagt sig.. har äntligen kommit igång med vagnsbygget.. har hållit på att skrota bort allt som ja inte ska ha på vagnen ikväll lite kvar att göra bilder kommer strax
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).