Skogsvagn (Huggarvagnar)

Rosenqvist återupptar Kesla-agenturen

4 inlägg 358 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
FTG mini
Användarvisningsbild

Rosenqvist återupptar Kesla-agenturen

Torbjörn Johnsen  
#911734Kesla meddelar idag att Rosenqvist Maskin i Jönköping blir ny svensk återförsäljare för Keslas skogsvagnar.

Läs mer här:
https://storage.googleapis.com/inderes- ... ist-en.pdf

TS
FTG Skogsvagnar

Re: Rosenqvist återupptar Kesla-agenturen

källefall8  
#911765Är det under en begränsad tid eller vad, Kesla vill ju göra sig av med produkter för traktorer? Och kommer då Rosenqvist ta över från Lantmännen eller ska båda sälja Kesla?

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#911767Jag uppfattar det som att Lantmännen släpper Kesla (eller Kesla släpper Lmn?). Och att Rosenqvist tar över totalsvaret för eftermarknad och ev nyförsäljning efter 1 juni. Så här skriver Kesla (maskinöversatt) med anledning av avvecklingen:

Nyligen meddelade Kesla den planerade avyttringen av sin produktlinje för traktorutrustning som ett led i sin strategiska utveckling. Under denna övergångsperiod är Kesla fortsatt fast beslutet att säkerställa verksamhetskontinuitet och högkvalitativ support för sina kunder. Samarbetet med Rosenqvist Maskin AB spelar en viktig roll för att säkra lokal försäljning och servicekapacitet i Sverige.

TS

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#911787Det var väl som jag antydde i den andra Keslatråden att de ständigt var andrafabrikat hos Lantmännen, det är svårt att lyfta i försäljningen med de förutsättningarna.

För egen del har Lantmännen som jag sett från kontorsfönstret lagt ned och jag har knappt 10min från jobbet till Rosenqvist så det är ingen nackdel. Rätt många andra lär väl däremot drabbas av en tämligen gles återförsäljarstruktur.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).