fre 14 mar 2025, 19:41#874836Jag har kört över min fjärrkontroll till huggarvagnens fjärrstyrning. Har nu bytt sändare och har 2 fjärrkontroller ifall... På hydrauluttag 3 fungerar kranen som vanligt men out knappen på fjärrkontrollen frikopplar vinschen. In knappen gör inget.Slår jag över till hydrauluttag 4 vinschar den in med knappen out intryckt. Inget händer med in knappen nedtryckt. Förut fungerade allt fint på uttag 3 och in/ out knappen på fjärrkontrollen. Har jag inte kontakt via in knappen eller vad har hänt?
Mvh Lars
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Radiostyrning fungerar annorlunda efter sändarbyte
TS

Re: Radiostyrning fungerar annorlunda efter sändarbyte
lör 15 mar 2025, 10:03#874876Låter onekligen så, är de en ventil så går manuellköra med?
Var de fjärrkontroll som skulle programmeras till din styrning eller ska den fungera direkt?
Var de fjärrkontroll som skulle programmeras till din styrning eller ska den fungera direkt?
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
lör 15 mar 2025, 13:58#874907Den ska nog fungera direkt. Vinschar ju in fint men med fel knapp. Kanske är det bara att byta plats på gul och vit sladd ( control line ) ?
Fattar dock inte att det nu behövs 2 olika hydralreglage för att få alla funktioner på vagnen ?
Lars
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Fattar dock inte att det nu behövs 2 olika hydralreglage för att få alla funktioner på vagnen ?
Lars
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).