Skogsvagn (Huggarvagnar)

Någon som kör farma t104wd med eget hydraulsystem och hydrau

5 inlägg 2398 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
FTG mini
Användarvisningsbild

Någon som kör farma t104wd med eget hydraulsystem och hydrau

Farma t10  
#851326Någon som kör farma t10 4wd med eget hydralpump och sevospakar 😀

TS
FTG Skogsvagnar
Användarvisningsbild

Re: Någon som kör farma t104wd med eget hydraulsystem och hy

Ubo  
#851368Jag kör en sådan. Nöjd med och den haft den sen 2020. 😎

Användarvisningsbild

Farma t10  
#860684Har du nått problem med att oljan blir jäkla varm.pumpen otroligt het

TS

jonko  
#872061Har pump och tank på min bmf 10t,samt hemma snickrat. Men hur som:

När du säger att oljan blir "jäkla varm" så undrar jag vad det är? notera att 37grader, det är du, 40 är rätt mysigt om man är lite kall så där, men 50 grader e skit hett. så där att man inte håller i sakerna så länge i onödan.

vad jag vill säga är att om du känner med handen och du kan hålla handen på där någon sek, så är det inte jätte hett, det är typ 50 grader, vilket inte är så farligt varmt för systemet.

menar inget illa med ovanstående skrivelse, bara en reflektion som jag har pratat med flera om som säger att systemet går hett och kokar... typ.

AKKAMAAN  
Farma t10 skrev:Har du nått problem med att oljan blir jäkla varm.pumpen otroligt het

Om det är ett open center rundpumpningssystem och nån typ av EHC system, dvs elektriska spakar som t ex Rotecs Ergo Digistick så har du inte EHC systemet rätt inställt.
Om inte sliderna stänger centrum fullt ut vid max spakutslag så kommer en dela av oljeflödet att länkas till tank med uppvärming som följd. Dessutom får du inte ut max tryck ur systemet.
Jag postade för en tid sedan en instruktion på hur man ställer in EHC med rundpumpningshydraulik
LÄNK till tråden
"Inställning av "EHC" på maskiner med rundpumpningshydraulik"

Inställning av Open Center rundpumpningssystem går inte till på samma sätt som olika LS eller konstanttrycksystem
Läs igenom min instruktion och fråga gärna här om något är oklart

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).