tor 14 mar 2024, 13:39#836724
Hei. Min Patrunna Timmerkran 5.5m har behov av en ny timmergrip, hva kan ni anbefala som inte er alt for dyr å heller inte for stor. Så lite på BMF, dom var inte så illa i pris 0.15m3 størellse kostade 9500kr+mva.. Andre gripar ni kan anbefala, har lånat en svensson maskin grip på 0.18m3 nu, den er stark å er ca 120cm når full åpning. Den selges inte lengre tyvarr.
Bedre å prova og feila enn å angra på alt man inte har fått provad
TS
Re: Forslag til ny timmergrip til liten Patruuna kran #837207
ATK- Syd-östra Västergötland- sön 17 mar 2024, 07:48
sön 17 mar 2024, 07:48#837207
Vi köpte en Dalagrip till våran Vretenkärra med 6,5m kran. Har inte kört så mycket men är väldigt nöjd med modellen, bred och kompakt. Det är en DG22.
sön 17 mar 2024, 08:29#837211
Köpte om 10 år siden en Dalagrip, lokalproducerad, för att ersätta en grip på en Sonnykran. Är förnöjd med den. Brukades sist igår. Men benyttar allt mitt sparsamt så stole ikke på att det är proffskört.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.