Skogsvagn (Huggarvagnar)

Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

9 inlägg 1672 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

Sagabo  
#794507 Jag har behöver spränskisser och reservdelslistan som finns i instruktionsboken. Det är årsmodell -93.
Behöver gå igenom kranen lite, byta bussningar och lagringar innan det är för sent 😀
Instruktionsboken har ja förlagt nånstans :((



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

jonko  
#795303 maskinisten? den finns att hitta på interweb, jag skulle ha den om jag skakar liv i gamla datorn...

http://dfae.fr/wp-content/uploads/2015/ ... eparts.pdf

Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

jonko  
#795307 vill minnas att det sitter "pmdm" lager i de där orginal, de e "vanliga" lager med plast på insidan... jag handla allt det på bearingshop.co.uk.

Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

Sagabo  
#795366 Jo jag har sett att de finns där på maskinisten. Men min inloggning funkar inte där längre, har försökt med det mesta men min mejl och användarnamn är redan använt så jag kan vare sig logga in eller skapa en ny inloggning. Så det vore snällt om du kunde fixa en kopia 😃

   TS
Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

jonko  
#795489 Länken jag posta är ju på reservdelsbiten. Manualen i sig aäger int ett skit av värde.
Minns att kranpelarn hade låsring underifrån som var enorm... satte en kättingtalja i ett träd å lyfte uop kran... så gjorde jag (bytte lager till kranpelarn)

Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

Sagabo  
#795529 Ser det nu när jag kollar ordentligt. Ja det är ju den ja behöver, instruktionsboken i övrigt är ju inte så viktig, det kan jag hålla med om. Stort tack Jonko 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

dejvi  
#795683 Manualen från maskinisten. Borde ta tag i att justera stödlagret på vår

Användarvisningsbild

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

HannuRöj  
#795730 Du merar väl den som glider mot kuggstång?

Den är ju justerbar men kolvpackningar på kuggstång tål inte om de trycks hård mot cylinderväggen, ocentriskt. Får ej ställas mer än vad glidlagern har slitit, en varv ungefär.
Tyvärr glapp i kuggstång kommer att stanna kvar. I praktiska arbeten är nog glappande lyft- och vikbom samt aksialisk glapp i rotatorlänk mer störande. Blir nya lagern på dom, lungnar gripen avsevärt. 👍
Rätta glidlagern säljs i vanliga lagerbutiker och de är inte dyra. Ser ut detta;https://www.laakerimyynti.fi/PM-5040-DX-Liukulaakeri-Pom/Teraes-50x55x50

Avatar Fallback

Re: Patu 595. Instruktionsbok/reservdelslista.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796157 Momentum och liknande har de delar som behövs. Är ju runda hål och bultar. Nåja, ska vara runda åtminstone.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).