Skogsvagn (Huggarvagnar)

Mowi 300

7 inlägg 1512 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mowi 300

Oscar Nilsson  
#791267 Hej har en Mowi 300 utan stödben men funderar att köpa ett par för det underlättar nog när man ska lasta av det sista på huggarvagnen är det någon som har erfarenhet av detta?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Mowi 300

Robertberg  
#791313 Hej!
Har du ramstyrning på vagnen? Kan du knepet att svänga över ramstyrningen mot motsatt sida som du arbetar med kranen? Det funkar bra.

Annars så gör det såklart skillnad att ha stödben på vagnen.
Observera att det är kranen som heter 300. Vagnen har ett annat modellnamn.

Användarvisningsbild

Re: Mowi 300

Oscar Nilsson  
#791344 Ja det är ramstyrning men tycker att den kan bli lite lätt ibland så funderade på att montera stödben har sätt att en del fyller däcken med vätska osv men tror att ett par stödben gör skillnad.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mowi 300

Nyborg  
#791345
Oscar Nilsson skrev:Hej har en Mowi 300 utan stödben men funderar att köpa ett par för det underlättar nog när man ska lasta av det sista på huggarvagnen är det någon som har erfarenhet av detta?

Har erfarit samma som du, tror dock att i alla fall jag skulle ha bekymmer med att glömma lyfta upp stödbenen i och med att det inte finns några nu. 😮 inte kul att kröka dem...

Användarvisningsbild

Re: Mowi 300

halvproffs  
#791415 Sätt en petflaska på växelspaken då kan du aldrig glömma stödbenen.

Avatar Fallback

Re: Mowi 300

Wester  
#791432 Kört Mowi 105 med 300 kran och teleskopstödben sedan 2005.
Är inget jag skulle vilja vara utan.
Man får vara väldigt vårdslös om man skall kröka teleskopstödben då de är väldigt stabila.
Har startat ett antal gånger med glömda stödben nere men det känns direkt innan något krökts.

Användarvisningsbild

Re: Mowi 300

Oscar Nilsson  
#791435 Har funderar lite på hur man ska flytta Hydraultanken på skogs vagnen bäst så att man får plats med stödbenet på den sidan?
Funderar även på styrning av stödbenen om man ska ha slangar som går in i traktorn så man tar 2 spakar i traktor och styr dom? vad tror ni?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).