Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

36 inlägg 3950 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791141
Camaro1969 skrev:
gnisten83 skrev:Sitter inte 3poligt 25A uttag bak på din hytt?


Hmm.. utanpå?
Vet ej😃

Sitter iaf på insidan på min under bakrutan

FTG
Användarvisningsbild

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791153 Det är läge att citera @Totte. - Om inget annat hjälper, läs instruktionsboken!

Användarvisningsbild

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

Camaro1969  
#791183
0470 skrev:Det är läge att citera @Totte. - Om inget annat hjälper, läs instruktionsboken!


Kanske du kan hjälpa mig?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#791197 Nej, i det där fallet var det inte till nån hjälp att läsa manualen. Så jag får be om ursäkt.
Och det borde leverantören också göra som inte ser till att skicka med en uppdaterad manual som stämmer. Det borde dom rimligtvis vara skyldig att göra.

Avatar Fallback

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

Amatörhuggare 62  
#791338 Håller med att det i vissa situationer, kommer bli svårt. Att man måste hålla in två knappar.
Till exempel, om man måste hålla spänn på vajern, så stocktången hugger, eller man är, bakom sten
eller stubbe, å måste hålla spänn, så det hoppar förbi.

Användarvisningsbild

Re: Weimer vinsch, får ej fjärr att fungera

JonasT  
#791348
Amatörhuggare 62 skrev:Håller med att det i vissa situationer, kommer bli svårt. Att man måste hålla in två knappar.
Till exempel, om man måste hålla spänn på vajern, så stocktången hugger, eller man är, bakom sten
eller stubbe, å måste hålla spänn, så det hoppar förbi.


Tänker att det kan bli jättedåligt när man måste hålla två händer på fjärren.
Det man tidigare gjort med den ”fria handen” riskerar att bli gjort med benet/foten eller annat dumt istället.
Bara en så enkel sak som att hålla i enepinnen (https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=8&t=25822) vid invinschning…

Vidare så innebär det väl en risk för att man ofrivilligt frikopplar trumman om man råkar släppa fel knapp först? Eller är dosan så smart att man måste släppa ”UT”-knappen och trycka på den igen för att skicka den signalen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).