Skogsvagn (Huggarvagnar)

Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

7 inlägg 1274 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

Olaynnabo  
#790476 hej, har en skogskärra FMV 125 där kranen börjat sjunka och skrika främst vid sväng och lyft. Tycker den blir svagare och svagare med. Det låter som det kommer från överströmmaren. någon som har tips?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

maltex  
#790477 Har du vinsch så kanske den ligger på och stryper, så blev det med en FMV 100 vinsch för mej. Kan ju vara nån kopling som inte är riktigt 100 också så det blir en oönskad strypning av flödet.

Användarvisningsbild

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

Olaynnabo  
#790478 Hej, ha det sitter en vinsch på sen.. får kolla den…

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

Olaynnabo  
#790481 Fast vinschen har ju suttit där hela tiden./ Ola

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

maltex  
#790484 Min vinsch hamnade i något mellanläge så kranen funkade dåligt och vinschen inte alls. Fanns inte tid till felsökning just då,sen gick vinschremarna av då funkade kranen bra. Bytte vagn innan jag hann forska vidare i problemet. Då FMV1600 var lite för vek,klen och kort för det den användes till.

Användarvisningsbild

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

machonisti  
#790538
maltex skrev: lite för vek,klen och kort för det den användes till.

Gäller inte det för alla kranar?

Avatar Fallback

Re: Skogskran sjunker och skriker vid belastning.

maltex  
#790553 Räckvidden på 3.6 m kunde man ju leva med.Men längden på bomen på 2.2 m var kanske lite kort om det blev lite längd på virket.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).