Skogsvagn (Huggarvagnar)

Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

8 inlägg 2276 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

samichel  
#773274 Hej!
Hoppas det finns nån klurig en här inne som kan hjälpa mig!
Idag när jag skulle koppla igång vagnen (den funkade när jag ställde undan den sist) dök en konstigt fenomen upp.
Har bara tryck men ingen retur? Alltså funktionerna funkar bara att köra ut men inte in. Har provat byta plats mellan uttagen på traktorn men ingen skillnad. Dock funkar ramstyrningen som är dem andra två slangarna som den ska.
Nån som har varit med om nåt liknande? Och ja jag har satt slangarna på rätt plats då jag har färgmärkt dom 🤣
Traktorn är en MF 5455.
Mvh Samuel



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

MF förare  
#773289 Hej!
Har du returen kopplad på fri retur lr genom utaget å genom paketet.
Har haft liknande fenomen när hydraul kopplingarna på traktorn börjat spöka. Oljan går bara åt ett håll genom dem å det är tryck. Bara å byta kopplingen! 👍

Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

MF förare  
#773291 Fick problemet på ett av utagen som ja körde ramstyrningen med som tillägg. Antar att du kör oljan till paketet genom uttaget som du kan justera flödet på genom prioriterings ventilen?

Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

samichel  
#773305 Hej! jag har returen kopplat genom ventilpaketet och inte den fria returen men det kanske man skulle pröva? Och vore det ide att byta kopplingen på slangen för uttagen på traktorn fungerar ju.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

MF förare  
#773317 Det är kopplingarna på traktorn som krånglar.
Börja med att använda fri retur så får du se om de funkar.
Har bytt ett par uttag på traktorn själv när de börjat krångla.

Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

MF förare  
#773318 Du kan ju prova med å byta plats på uttagen på på traktorn så märker du om problemet flyttar med.
Innan du köper ett nytt uttag.. , har köpt både original och oie å inte märkt nån större kvalitets skillnad..

Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

samichel  
#773417 Jo det verkar som du har rätt. Nu när jag provade koppla loss och ihop igen så börjar det fungera. 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Plötsligt hydraulproblem Mowi 850 med P30

MF förare  
#773422 Enkla fel ä bra.. 🙂
Tyvärr ä de nog risk för att de återkommer om kopplingen börjar ge sig.
För mig va de ramstyrningen som helt plötsligt bara funkade åt ett håll . Kunde gå å köra tillbaka om man smög med spaken/flödet. Bytte å satte på en tippkärra, då gick de inte å få ner flaket när man la spaken i flytläge för å sänka.
Då börja ja misstänka att uttaget inte va som de skulle..
Har bytt 3-4 uttag på två olika mf..
Men flera märken använder samma uttag så de ä inge märkes unikt..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).