Skogsvagn (Huggarvagnar)

Reservdelar källefall 85

5 inlägg 2591 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reservdelar källefall 85

r0bin  
#771041 Jag är på jakt efter reservdelar till en källefall 85 vagn från 2001. Förstått att dom är uppköpta av FTG koncernen, men det verkar inte finnas någon återförsäljare i Sverige? Och går ej att mejla till dom (någon litauisk adress) någon som haft kontakt med dom eller är det meningslöst att tro att dom ska kunna skaffa fram grejer till en 20 år gammal vagn? 🤔
Det är bussningen vid vagnsstyrningen under kranen som glappar rejält så skulle behöva bussning och tapp gissar jag.
Mvh Robin



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar källefall 85

Bert1  
#771056 Det borde väl din närmaste FTGåterförsäljare klara och hjälpa dig med att kolla om det finns dom reservdelar du behöver

Avatar Fallback

Re: Reservdelar källefall 85

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#771158 Bussning köper du på typ Momentum, finns inte rätt storlek får en mek med svarv fixa resten. Garanterat det billigaste.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar källefall 85

r0bin  
#771226 Ja jag snöade in på källefall, fanns ju såklart en svensk support på ftg, men dom visste inte vilken storlek så får riva isär först och mäta. Som du säger Bengt.a förmodligen billigare att inte gå via dom, får se hur jag gör när jag haft isär det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservdelar källefall 85

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#772868 Nu är det mellan 20-30 år sedan som en på trakten renoverade kranen, Patu eller Nokka tror jag. Krånglade och köpte originalbussningar, gick på ca 4-5000. Då var det nån som sa efteråt att detta är standardmått, hade kostat max 1000 kr på Momentum den gången.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).