Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma Winch RW53

3 inlägg 2444 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Farma Winch RW53

123skogsägare  
#766597 Hej!
Har denna Winch på en farma vagn. Nu har Winchen börjat krångla genom att inte stanna så wiren trasslar till sig. Kontroller fungerar fram och åter men släpper jag så snurrar trumman ändå. Vad kan felet vara och ev vart kan man vända sig för info?

Tack på förhand/Hasse



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Farma Winch RW53

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773621 Det skulle inte kunna vara så att du fått något trassel på rullen så att vajern fastnat och börjat lindas åt fel håll på trumman? Om du påverkar armen som vajern går genom uppåt när du inte vinschar ska väl trumman backa tills armen åker ner. Om vajern börjat lindats åt fel håll på trumman borde det inte bli så att den drar in mer vajer då den I själva verket tror att den backar ut vajern? Samt att den fortsätter att dra in vajern eftersom armen inte åker ned då det aldrig blir något slack?

Avatar Fallback

Re: Farma Winch RW53

123skogsägare  
#773737 Hej! Fick tipset att spraya med 555 in i huset där reglerstången är fäst, brukar rosta. Det fungerade så nu är den som ny-.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).