Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma T9F mot Moheda M91 2021

4 inlägg 3282 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Farma T9F mot Moheda M91 2021

Mattsjo  
#756629 Funderar på att köpa mig en ny skogsvagn i 9 tonnsklassen velar mellan farma eller moheda
farman 11000 kr billigare vad har ni som har dessa vagnar för erfarenheter.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Farma T9F mot Moheda M91 2021

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756734 Det jag sett av senaste Moheda är klen ramstyrning, verkar fort bli glapp. Farma har vad jag vet fortfarande lika som Moheda hade tidigare med bra stöd framför grinden och vridtapp bakom grinden. Stabilare.

Användarvisningsbild

Re: Farma T9F mot Moheda M91 2021

Johan på hästbacken  
#756765 Moheda är fortfarande en bra vagn men som har tappat mycket sedan FTG tog över företaget och flyttade verksamheten från Moheda till Bäckefors. Allan Bergström som byggde upp Mohedavagnen sparade inte på stålet, vagnarna var i princip outslitliga.
Numera är det ekonomerna som styr all tillverkning i industrierna med följd att godstjockleken minskas. Kolla upp vagnarna med skjutmått och ta reda på stålkvaliteten

Användarvisningsbild

Re: Farma T9F mot Moheda M91 2021

Mattsjo  
#756767 Det verkar skilja en del i vikt på vagnarna Mohedan 1115kg Farman 1600kg utan kran

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).